Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Innan Nikita var jag kattvakt för min brors katt. Varav en var en ragdoll. Som började vistelsen med att svepa sin vita, långhåriga svans genom ett levande ljus på fönsterbrädan. Som tur var fattade det inte eld. Men jag blåste kvickt ut alla ljus. Nu har jag enbart batteridrivna värmeljus och 'levande' ljus. Även om Megara struntar i allt vad ljus heter.

Jag har ju inte katt, men hundar med lang svans ... dessutom ar jag allergisk mot stearinljus sa jag har inte haft tanda ljus pa manga ar. Nu har jag dock hittat "Matchless candles" som faktiskt ser ut som riktiga ljus dar lagan ror sig som pa ett riktigt ljus :heart sa dar "random" fram och tillbaka som det gor och det ser verkligen naturligt ut. Det kommer att kopas in fler sadana att ha runt huset!
 
Sedan blev det riktigt härligt vinterväder när solen kom fram 😍. Efter studier for jag till stallet för att fixa boxen och insläpp; pulsa I snö (den lilla biten från vägen till grinden) 😄😍. Passade på att borsta, även svansen, då pållan faktiskt inte sett en borste under vintervilan som hitills vårat i 2 veckor, mysigt 🥰.
 
:eek:
Har du ljusstakar typ överallt?? *nyfiken* :o
10 kronljus i takkrona över soffbordet, 6 kronljus i en golvljusstake, 2 stora blockljus på bordet, fyra stora blockljus på spiselkransen och kronljus i några vanliga mässingsljusstakar på spiselkransen. Använder enbart värmeljus om jag tänder på spiskåpan i köket.

Enda gången jag haft en brinnande kattsvans var när jag hade gasspis för 30 år sedan. Ena siamesen hoppade upp i famnen från golvet och svepte med svansen över lågan innan jag hunnit få på en kastrull. Gick dock så snabbt att han hann aldrig märka något när jag drog svansen genom handen och släckte lågan. Luktade bara lite bränd päls. :crazy:
 
Jag sitter mest och svär hur jag bäst ska få till mer klädförvaring i mitt extrarum i stugan som inte kostar massor osv 🙈
 
Jag heter Törnis och jag är löjromsberoende...

Nej då jag kan sluta närsomhelst!

IMG_7003.jpeg
 
Lova hjälpte mig att vinna en omgång i Yatzy. Hon sniffade på tärningarna när jag bad henne blåsa på dem för lite extra tur.
Duktig vovve! 😄
Men hon fattade inte riktigt varför vi kastade kantiga små "bollar" på bordet och varför hon inte fick ta dem? :confused:

Det var så rättvist att vi vann varsin spelomgång, mamma, morfar och jag. Jag lyckades få Yatzy för första gången på... Jag vet inte hur länge. Woho!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 086
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp