Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyss kommit in från kylan och tänt 25 ljus i vardagsrummet. Lejde en granne för att lägga in en ny bal á 600 kg åt hästarna och nu ska jag äta och sen gå och lägga mig igen. Är hungrig men har ingen aptit men nu har jag värmt mat så ska försöka äta lite innan sängen.
:eek:
Har du ljusstakar typ överallt?? *nyfiken* :o
 
Men det måste väl finnas kliniska fynd att falla tillbaka på?
Blodprover, MR-röntgen (som du skrev ngt om att du hade gjort)?
Ja det är det det gör. Finns kliniska fynd alltså.
Men eftersom reumatologen har fått order att remittera tillbaka patienter till vc pga neddragningar så läste den här läkaren min medicinlista och först stod citalopram.
Sen slutade han läsa och sa att jag var psykiskt sjuk och därför hade ont.
Och att det fanns andra psykmediciner som skulle bota det
 
Ja det är det det gör. Finns kliniska fynd alltså.
Men eftersom reumatologen har fått order att remittera tillbaka patienter till vc pga neddragningar så läste den här läkaren min medicinlista och först stod citalopram.
Sen slutade han läsa och sa att jag var psykiskt sjuk och därför hade ont.
Och att det fanns andra psykmediciner som skulle bota det

Jävla kräk.
 
Nyss kommit in från kylan och tänt 25 ljus i vardagsrummet. Lejde en granne för att lägga in en ny bal á 600 kg åt hästarna och nu ska jag äta och sen gå och lägga mig igen. Är hungrig men har ingen aptit men nu har jag värmt mat så ska försöka äta lite innan sängen.
Tända ljus :nailbiting: aldrig igen efter att Lucifer värmde magen på värmeljus.
Med en flipperkula till Nicke är det nog stört omöjligt även om han inte vill värna just magen :D
 
Ja det är det det gör. Finns kliniska fynd alltså.
Men eftersom reumatologen har fått order att remittera tillbaka patienter till vc pga neddragningar så läste den här läkaren min medicinlista och först stod citalopram.
Sen slutade han läsa och sa att jag var psykiskt sjuk och därför hade ont.
Och att det fanns andra psykmediciner som skulle bota det

Det låter ju underligt. Säg att du har typ crp 50+ (inte enstaka gång utan vid flera provtagningar) och klassiska inflammationsmarkörer på dina blodprover samt röngenfynd som bekräftar. Och reuma släpper dig ändå tillbaka till vc? Då är ju ngt väldigt fel!
 
Jag är ju på väg ner i skiten igen pga för mycket just nu och det här hjälper mig inte.
Jag kommer snart lägga mig i fosterställning och inte gå upp mer.
Så att hantera detta blir liksom grädden på moset.
 
Fick nya fårskinnstofflor i julklapp av min syster. Först tyckte jag de var lite trånga men nu när jag gått i dem i går och idag så passar de perfekt. Mina gamla tofflor håller bokstavligen på att trilla i bitar, behöver sulas om. Så skönt med nya. Dessutom sådana som ser ut som träskor.
 
Det låter ju underligt. Säg att du har typ crp 80, och klassiska inflammationsmarkörer på dina blodprover samt röngenfynd som bekräftar. Och reuma släpper dig ändå tillbaka till vc? Då är ju ngt väldigt fel!
Jag har ju inte högt crp just nu då jag har mediciner som dämpar just det
Men de tas ju bort nu så det är snart högt igen.
Röntgenbilderna visar förändringar och annat så de är inte utan anmärkning kan man säga.
 
Tända ljus :nailbiting: aldrig igen efter att Lucifer värmde magen på värmeljus.
Med en flipperkula till Nicke är det nog stört omöjligt även om han inte vill värna just magen :D

Innan Nikita var jag kattvakt för min brors katt. Varav en var en ragdoll. Som började vistelsen med att svepa sin vita, långhåriga svans genom ett levande ljus på fönsterbrädan. Som tur var fattade det inte eld. Men jag blåste kvickt ut alla ljus. Nu har jag enbart batteridrivna värmeljus och 'levande' ljus. Även om Megara struntar i allt vad ljus heter.
 
Innan Nikita var jag kattvakt för min brors katt. Varav en var en ragdoll. Som började vistelsen med att svepa sin vita, långhåriga svans genom ett levande ljus på fönsterbrädan. Som tur var fattade det inte eld. Men jag blåste kvickt ut alla ljus. Nu har jag enbart batteridrivna värmeljus och 'levande' ljus. Även om Megara struntar i allt vad ljus heter.
Läskigt med en sån pälsig svans i lågan.
Jag har också batteridrivna ljus. Vill inte uppleva bränd katt eller brinnande svans.
 
Läskigt med en sån pälsig svans i lågan.
Jag har också batteridrivna ljus. Vill inte uppleva bränd katt eller brinnande svans.

Megara är ju nyfiken på allt, så vill helst inte heller att jag får en katt med bränd nos. Hon sticker ner huvudet och sniffar på mina batteridrivna ljus.
 
  • Gilla
Reactions: kma
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 086
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp