Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förlåt för att jag tjatar så mycket om min hemmasituation... jag känner bara för att... klaga av mig :o

Pappas tjej har nu på obestämd tid flyttat hem till sin pappa. Så det är skönt och lugnt hemma hos pappa med nu. MEN, hon tog med sig bebisen (bebisen äter mjölkersättning så vem som helst kan mata honom) och jag och min bror får inte träffa bebisen. Så nu vet vi inte hur länge det kommer ta tills vi får träffa bebisen nästa gång. Kanske till helgen, kanske om en månad, kanske två månader. Ingen vet. Allt beror på vad pappas tjej känner för.

Pappa pendlar nu ca 35min enkel väg bara för att pappas tjej vill att han är hos henne så mycket. Så nästa vecka när vi är där, har pappa sagt att han måste bo med oss och att hon får välja om hon bor kvar hos sin pappa eller inte. Men hon säger att hon stannar där för läkaren hade sagt till henne att pappa borde be min mamma att ta mig och min bror på heltid. För att hon ska få lugn och ro hemma iomed att vi tydligen inte anpassar våra liv efter henne.

Så nästa vecka (från och med fredag) lär hon ringa i ett säga till pappa att hon vill att han kommer ut till henne. UTAN mig och min bror. Och så kommer hon säga att det är så jobbigt utan honom osv. Och om jag känner min pappa rätt kommer han vika sig efter det för "det är ju synd om henne som inte mår bra".

Alltså, JAG KOKAR ÖVER! :banghead: :arghh:

Jag har i alla fall sagt nu att han och mamma får skynda på lite. Och om pappas tjej tänker ringa/smsa och säga att hon saknar honom och vill ha dit honom mm så bor jag hos mamma. För vad hon i grund och botten säger är ju att jag och min bror bara är ivägen och att hon inte vill ha oss där. Hon vill ha pappa för sig själv.

Pappa blev rätt sur när jag sa det. Men då får han väl säga till henne då. Jag har också mått dåligt länge och mår fortfarande dåligt men det finns trots allt andra i familjen förutom mig. Jorden kretsar inte runt mig... även om det hade varit rätt trevligt om den gjorde det ibland :angel:

Juste ja, pappas tjej lämnade katterna i lägenheten också. Så hon tog sina grejer och bebisen (samt bebisens grejer) och flyttade till sin pappa. Eftersom pappa nu typ bor med henne hos hennes pappa så är det ingen som bor med katterna. Pappa är dit en gång per dag och lägger dit mat men han gosar ju inte med dem. Det är så klart inte bra för katterna att vara så mycket ensamma och så "förvildas" de av att inte ha något mänskligt sällskap. Imorse skulle jag hämta mitt bibliotekskort hos pappa och A smet ut genom dörren ut i trapphuset på ett vis han aldrig gör annars. I trapphuset började han klösa på en vägg (betongvägg... den tog inte skada) och kom inte när jag ropade på honom. Så jag var tvungen att bära bort honom och in i lägenheten och då började han riva mig med.

Jag försöker att vara där varje dag en stund och gosa med dem. Men honkatten, S, vågar sig inte fram då jag luktar fel när jag bor hos mamma. Jag vet helt ärligt inte vad jag ska göra, pappas tjejs pappa vill inte ha in katterna i sitt hus. Men samtidigt mår inte katterna bra att vara så mycket ensamma. Det känns som att allt är mitt fel och ansvar, att det är jag som ska ta hand om katterna nu för att jag har ställt upp innan och för att hon valde att flytta till sin pappa.

Det går absolut ingen nöd på katterna så att de inte har ren toalett och mat och vatten. Det fixar vi så klart. Men de är vana vid mycket gos och bus. Vilket de inte får nu och det är det som oroar mig. Jag vet att det är fel av mig att inte vara där mer än jag är, men samtidigt, är det verkligen MITT ansvar?

Nu ska jag i alla fall ignorera alla kattproblem och försöka öva lite inför kursprovet i samhällskunskap i eftermiddag. Det är frivilligt men jag tänker att jag gör det i hopp om att höja mitt betyg något :)

Har inget vettigt att säga men skickar iallafall en frivillig virtuell kram :heart
 
Men jösses, vilken historia! Tycker verkligen din pappa det är okej att hon flyttar ifrån honom med DERAS bebis? Tycker det låter helt befängt!

Håller med dig till fullo, nu får de faktiskt bestämma sig hur du och din bror ska ha det för här hamnar ni ju verkligen i kläm. Blir så ledsen för din/er skull...

Angående katterna så är det inte ditt ansvar, men det är fint att du vill hjälpa och vara med dem ändå :heart

Det känns som de borde planerat mycket bättre innan bebisen kom, mycket som nu händer borde varit löst innan! Även om situationen såklart kan hända utan att man räknat med det...
Tack :heart

Pappa har tydligen ingenting att säga till om :banghead: Men jo, han tycker väl att det är helt okej, han är ju välkommen dit på besök och dessutom sover han ju där nu när han inte har mig och min bror.

Egentligen vill jag ju inte hjälpa pappas tjej. Tycker att hon är vuxen och får ta hand om sina egna djur hon skaffat sig. MEN, jag är djurvän och för mig är det helt oacceptabelt att två djur hamnar i kläm på grund av att människor inte kan ta sitt ansvar. Hon vet nog inte ens om att jag är där och gosar med katterna, ger mat (om pappa glömt) och tömmer lådorna. Men hon verkar ju inte bry sig sprciellt mycket heller... hon har i alla fall inte sagt något till mig. Så pappa kanske har talat om det för henne i alla fall.

Ja, de borde verkligen planerat bättre innan bebisen kom. Grejen var att hon börjar närma sig 30 och pappa börjar närma sig 50 (fyller 48 i höst), så de kände väl att tiden höll på att "rinna ut". Plus att när min mamma och pappa gjorde utredningar kom de fram till att det var svårt för både mamma och pappa att få biologiska barn, därav fungerade det inte. Så de tänkte väl att de skulle börja tidigt och tänkte inte att det skulle gå SÅ snabbt (pappa berättade allt detta när jag ifrågasatte barnets existens och varför den kom så tidigt).

Absolut kan oförutsedda saker hända. Tex blev ju pappas tjej inlagd på sjukhuset strax efter förlossningen och var där i några veckor (pga sömnproblem) vilket man ju inte räknar med direkt.

Alltså, jag vet inte vad jag ska säga riktigt faktiskt...
 
Katterna är INTE ditt ansvar så känn ingen skuld över dem! :heart Det är dessutom olagligt med tillsyn endast en gång per dag till katterna, det kan du ju säga till din far och styvmor. Sedan tycker jag helt ärligt hon beter sig vidrigt vad gäller katterna, har man skaffat dem så tar man ansvar. Jag mår faktiskt illa och blir gråtfärdig när jag tänker på hur dåligt de lär må utan sitt vanliga sällskap och uppmärksamhet :cry:
Jag förstår/vet att katterna inte är mitt ansvar. Men jag vill inte låta dem lida mer än nödvändigt pga andra människors icke-ansvarstagande. Jag tycker för mycket om katterna för det och de är faktiskt oskyldiga <3 Har dock inte talt om för henne att jag är där nu och då och innerst inne hoppas jag att hon inte vet och har riktigt dåligt samvete över katterna... faktiskt. Jag kanske uppfattas som elak nu. Men hon är också elak ;)

Jag kan inte hålla mer mer, man får ta ansvar om man skaffat sig djur! Svårare än så är det inte. Jag visste inte att det var olagligt! Vet att de måste ha en viss tillsyn per dygn och oavsett om en gång per dygn är för lite juridiskt är det alltid för lite enligt mig.

Åh jag får så ont i magen när jag läser dina inlägg om din familjesituation. Jag kan bara sitta här och hoppas att det löser sig om/när du och din bror flyttar hem till er mamma istället. Jag förstår såklart att det inte är lätt att flytta ifrån pappa, men det här är ju ohållbart för er!

Det är faktiskt din pappa som satt er alla i den här situationen och han verkar inte kunna ta i det problemet, då ÄR det bättre att ni flyttar och träffar han och ert halvsyskon ibland istället, åtminstone tills allt "lugnat ner sig".
Jag tror omställningen att ha bebis inte var det hans nya tänkte sig i verkligheten O_o
Men igen, det är din pappa som ska vara vuxen i den här situationen!!

Och NEJ, katterna är inte ditt ansvar!! Det är inte dina, du har inte tagit dit dom eller bett om dom. Hennes katter = hon får ta ansvar (vilket hon inte kan tydligen).

Jag har sagt det förr och säger igen, du verkar vara så fin och empatisk - du måste vara rädd om dig!
Du kämpar med skolan och det gör du med bravur :heart
Mitt mamma-hjärta lider med dig. Kram!!
Tack <3 och förlåt, menar absolut inte att ge någon ont i magen med mina inlägg :(

Ja, hon förväntade sig nog något annat. Men fortfarande... man gör inte vad som helst för det. Som vuxen får man ibland bara bita i det sura äpplet och göra vad som måste göras/ta det för vad det är. Man ska så klart inte stå ut med vad som helst för det, men att föräldrarskap inte är en dans på rosor 24/7 kan man ju inte komma ifrån!

Jag har faktiskt velat ha katt länge. Men min bror är allergisk, ja here we go again! Vi har inte skaffat katt för att både mamma och min bror är allergiska. Men pappas tjej VÄGRADE att lämna ifrån sig katterna. Så hon fick flytta in med katterna med kravet att hon damsög varje dag. Gissa hur mycket det hänt? Nej exakt. Jävligt mycket prat och jävligt liten verkstad! Kan nog räkna på två fingrar hur många gånger hon damsugit sen hon och katterna flyttade in :cautious:

Tack och lov verkar min bror tåla katterna väldigt bra <3 MEN ÄNDÅ! Varför vänta ut en reaktion när man enkelt kan jobba förebyggande också? :banghead:

@godisklubba Så nu använder hon bebisen som påtryckningsmedel, vilken skitstövel.!
Yes box! :banghead:
 
Nu har jag fått nya glas och kan äntligen använda de glasögon som jag gillar men blev illamående av att ha av någon anledning. Optikern har nu fixat till det och än så länge fungerar det! Nu sitter jag i telefonkö till skatteverket, gjorde flyttanmälan igår och inser idag att vi satte den lite för långt fram. :banghead:
 
Men jösses så du och katterna har det :(. Fy fan rent ut sagt.
Life wasn’t meant to be easy :heart

Jag vill verkligen inte gradera folks situationer och säga att jag minsann har det värst och att alla ska tycka synd om mig. För så är det inte, det finns många som har det bra mycket värre och jag gör inte allt rätt hela tiden heller.

Men jag förstår ju att min situation är... något utöver det vanliga. Familjer med bonussyskon behöver mer tid att bilda band osv. Men riktigt så här kan jag inte tänka mig att det brukar se ut.

Hon måste sakna empati helt om man kan göra en sådan sak.
Fruktansvärt.
@godisklubba
Ja... jag kan faktiskt inte förstå hur hon tänker. Jag brukar inte ha svårt för att förstå att alla inte tänker som mig. Men med henne så förstår jag faktiskt inte.

Har inget vettigt att säga men skickar iallafall en frivillig virtuell kram :heart
Tack :heart

————————
Nu är jag hos pappa med katterna. Planerar att vara här tills 15-tiden-något. Ska förbereda mig lite inför kursprovet i samhällskunskap och tänker att jag lika väl kan ge katterna sällskap under tiden <3
 
Jag kanske uppfattas som elak nu. Men hon är också elak ;)
Hur får du det där till att du kanske är elak?!

Har man valt att skaffa djur tar man hand om dem, man låter inte sin sambos barn han hade innan göra det. Och kan man inte ge djuren vad de behöver så går det faktiskt att omplacera/ ha en kattvakt som sköter djuren. Förstår att du tycker om katterna, men om jag försöker se till vad hon kan göra så ser jag inte att det är jättesvårt löst.
 
Vi gottar oss på balkongen :love: Lite glass hade varit pricken över i!

Tacksam över en hund som inte skäller på precis allt :o

20200603_133120.webp
 
Min lilla stackars katt, jag sitter och skriver och hon är på väg upp på skrivbordet när det plötsligt börjar borra precis utanför fönstret - de dränerar utanför mitt hus. Hon skvätte till och fick stora ögon och ekorrsvans :( Hon är så mycket känsligare för ljud än min förra katt. Jag lockade tillbaka med Dreamies och gos, och nu ligger det en brun kanelbulle på sin kattsäng bredvid mig. Underligt nog ligger hon tryggt pressad mot högtalarna när Jorden sprängs av utomjordingar.

OT: Varit så mycket att jag inte insåg att jag var utan sensorer när den varnade och sedan har jag inte hunnit ringa och beställa nya, så hurra för mitt (icke) IQ som nu varit utan i *host* fem dagar. Fick iaf ändan ur och ringde och beställde nya idag. Får se när de kommer. Och naturligtvis har jag inga remsor kvar eller något att sticka i fingret. Så det får bli för högt nu då trillar jag iaf inte ihop. Gör mig tröööött elände också.
 
Har dåligt samvete över att de som skulle komma och provrida idag inte läste när jag skrev att hon var såld tidigare idag. Men när de inte läst efter ett tag skrev jag via sms och då hade de redan åkt. Det var långt hit för dem, och de hade åkt största biten :(
 
Nu har jag polisanmält. Trevliga polisen trodde inte att det var någon större chans att jag ska få tillbaka något, min pappas födelsedagspresent :(

Jag bryr mig inte om plattan, den är dessutom inte värd mycket, men min födelsedagspresent är borta. Som jag varit så rädd om att jag inte vågat ha den på mig.
 
Jag ska åka och handla. Förr hade jag ganska mycket ångest för sånt, gå i affärer osv. Det har blivit mycket bättre, men nu med situationen i samhället märker jag att jag blir påverkad och såna "småsaker" blir jobbiga igen. Det är ju bra att det hamnar på min lott då, så jag inte kan undvika det och befästa nåt undvikande beteende, men det är ju ändå jobbigt :down:
Men när jag väl har avklarat affären ska jag bara hem och byta om och sen sticka iväg till stallet och jag tror jag ska rida både hästen och lilla ponnyn idag, så det om nåt borde ju motivera mig :heart
 
Jag ska åka och handla. Förr hade jag ganska mycket ångest för sånt, gå i affärer osv. Det har blivit mycket bättre, men nu med situationen i samhället märker jag att jag blir påverkad och såna "småsaker" blir jobbiga igen. Det är ju bra att det hamnar på min lott då, så jag inte kan undvika det och befästa nåt undvikande beteende, men det är ju ändå jobbigt :down:
Men när jag väl har avklarat affären ska jag bara hem och byta om och sen sticka iväg till stallet och jag tror jag ska rida både hästen och lilla ponnyn idag, så det om nåt borde ju motivera mig :heart

Känner igen mig där, har också haft problem med det som nu är så gott som borta men nä inte gör coronahelvetet det lättare, inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 636
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 286
Senast: pepp
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 407
· Visningar
39 386
Svar
2 001
· Visningar
98 286
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp