Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har i dag haft diffus huvudvärk liknande den jag hade när jag var så där fruktansvärt stressad, eller om jag var deprimerad, eller gått in i väggen, eller vad jag nu lyckats med.
Samtidigt mensvärk, magkatarr och fruktansvärd träningsvärk.

Inte min dag i dag, men jag har jobbat på så gott jag kunnat, gjort skyltar som jag ska skriva upp och sätta upp på fredag, och skrivit ner vad mina planer är för skolstarten och skickat till min chef. Hoppas jag inte får skit för det. Men om jag får det är de ärligt talat helt pantade för jag har löst ca 60% av alla deras problem 🙄

Nu skiter jag i jobb och lagar lite mat i stället. Kanske blir huvudvärken bättre :up:
 
Det gick smidigare än förväntat att lösa passerkortseländet, det tog en timme med köande och det verkar som att problemet varit Coronarelaterat (de hade haft mycket underliga fel). Som belöning köpte jag mig en förmiddagsglass att mumsa i solen medan jag väntade på att systemet skulle uppdateras.

Nu är jag påväg hem och är aningen irriterad över mängden folk inom kollektivtrafiken. Nästan upp mot normala nivåer tyvärr. Har sett helt annorlunda ut de andra gånger jag varit ute pga jobb.
 
Tack :heart och förlåt, menar absolut inte att ge någon ont i magen med mina inlägg :(

:heart Det är jag som ska säga förlåt för att jag skrev så, du ska inte ta åt dig bokstavligt. Jag är 50+ och har barn i din ålder och jag blir upprörd (bättre ord kanske) och lessen över din familje-situation.
När två vuxna som har barn tillsammans väljer att gå skilda vägar så får aldrig, aldrig barnen komma i kläm.

Den situiation som uppstått nu hos er ska du (i den bästa av världar) aldrig behöva känna att du ska behöva ta ansvar för en vuxen person, fatta beslut och dessutom känna dig "elak" när det som uppstått inte är ditt fel. Det är helt på tok!!
 
Så frustrerad. Hämtar apodos två gånger i veckan på psyk med mina mediciner. Men nu har det blivit fel och jag fick hämta ut alla mina sömntabletter på apoteket. Så nu har jag en massa tabletter hemma vilket inte är så bra för en som gjort tre intoxer.
Kan inte sluta tänka på dom och att de finns på mitt bord.
Ska lämna dom på psyk imorgon, men måste klara natten också.

Fan.
 
Har mycket svårt att tänka mig en bordell i grannhuset men vad vet jag? 🙄 Fast med flera barnfamiljer och en mycket aktiv gård känns det inte så sannolikt.

Jag missade i alla fall när poliserna kom ut igen så nu vet jag inte ens om de tog med sig någon i bilen. Får försöka leva med det :p.
En gång när jag kollade nåt polisprogram på tv så såg jag plötsligt att de gick in i porten bredvid min. I programmet alltså. O_o
 
Hur får du det där till att du kanske är elak?!

Har man valt att skaffa djur tar man hand om dem, man låter inte sin sambos barn han hade innan göra det. Och kan man inte ge djuren vad de behöver så går det faktiskt att omplacera/ ha en kattvakt som sköter djuren. Förstår att du tycker om katterna, men om jag försöker se till vad hon kan göra så ser jag inte att det är jättesvårt löst.
För att jag har skadeglädje och tycker att det är rätt åt henne om hon mår dåligt över situationen hon satt katterna i. Men jag är väl för snäll, som vanligt :angel: :banghead:

Jag håller med om att man tar hand om de djur man skaffar. Tyvärr tror jag inte att våra katter skulle bli omplacerade, eller alltså, jag tror inte att någon skulle vilja ha dem. S skulle för det första inte klara en omplacering, det skulle inte vara humanitärt mot henne. Dessutom har hon sina problem med att hon kissar där hon inte ska då och då (speciellt då hon löper, och igen, jag äger inte katterna så jag kan inte ta beslut om kastrering. Ja juste, pappas tjej har bestämt sig för att inte kastrera S heller :grin:). A har ju sina problem med att han snabbt förvildas och kan både rivas och bitas när man bussr med honom. Och det kan göra ont. Jag försöker träna bort det beteendet på honom, för det gillar ju ingen av oss. Men en katt på fyra (nästan fem) år som fått göra så hela livet har det beteendet invant. Det blir bättre, men det går långsamt.

Pappas tjej har inte någon annan som kan vara kattvakt i den utsträckning som hon vill/behöver. Därför faller det på mig och jag har oftast sagt ja...

:heart Det är jag som ska säga förlåt för att jag skrev så, du ska inte ta åt dig bokstavligt. Jag är 50+ och har barn i din ålder och jag blir upprörd (bättre ord kanske) och lessen över din familje-situation.
När två vuxna som har barn tillsammans väljer att gå skilda vägar så får aldrig, aldrig barnen komma i kläm.

Den situiation som uppstått nu hos er ska du (i den bästa av världar) aldrig behöva känna att du ska behöva ta ansvar för en vuxen person, fatta beslut och dessutom känna dig "elak" när det som uppstått inte är ditt fel. Det är helt på tok!!
Autister tolkar saker bokstavligt ;) men det är okej! Förstog att du inte menade något illa <3

Ja det är nog inte mycket som går rätt till här. Om jag ska vara helt ärlig. Nämnde någon gång för pappa att det känns som ett dårhus. Pappa förstog inte alls vad jag menade och tyckte att jag fjantade mig. Yes... absolut. Han skulle bara veta! Jag är långt ifrån ensam med att tycka att saker går tokigt till hemma hos honom :cautious:

——————————
Inte riktat direkt till någon av er!

För typ två timmar sen fick jag ett sms av pappa. Han frågade om jag kan vara kattvakt tills på fredag (då jag ska till pappa) så att han slipper åka in till stan då han ska vara med sin tjej. Mitt första svar var "varför det? Det är inte mina katter!" (buke har dåligt inflytande på mig! :nailbiting::laugh:). Pappa "för att vi ska slippa åka fram och tillbaka". Jag "du vet om att det är olagligt att bara titta till katterna en gång per dygn va?" (tack @athena_arabians för upplysningen! :love: är inte lika säker på att pappa tackar dig ;)). Pappa "nej men det är därför jag ber dig att vara kattvakt".

Så... nu är jag kattvakt fram tills på fredag då! Men jag sa i alla fall emot lite denna gången och sa inte bara "ja" direkt! :angel:
 
För att jag har skadeglädje och tycker att det är rätt åt henne om hon mår dåligt över situationen hon satt katterna i. Men jag är väl för snäll, som vanligt :angel: :banghead:

Jag håller med om att man tar hand om de djur man skaffar. Tyvärr tror jag inte att våra katter skulle bli omplacerade, eller alltså, jag tror inte att någon skulle vilja ha dem. S skulle för det första inte klara en omplacering, det skulle inte vara humanitärt mot henne. Dessutom har hon sina problem med att hon kissar där hon inte ska då och då (speciellt då hon löper, och igen, jag äger inte katterna så jag kan inte ta beslut om kastrering. Ja juste, pappas tjej har bestämt sig för att inte kastrera S heller :grin:). A har ju sina problem med att han snabbt förvildas och kan både rivas och bitas när man bussr med honom. Och det kan göra ont. Jag försöker träna bort det beteendet på honom, för det gillar ju ingen av oss. Men en katt på fyra (nästan fem) år som fått göra så hela livet har det beteendet invant. Det blir bättre, men det går långsamt.

Pappas tjej har inte någon annan som kan vara kattvakt i den utsträckning som hon vill/behöver. Därför faller det på mig och jag har oftast sagt ja...


Autister tolkar saker bokstavligt ;) men det är okej! Förstog att du inte menade något illa :heart

Ja det är nog inte mycket som går rätt till här. Om jag ska vara helt ärlig. Nämnde någon gång för pappa att det känns som ett dårhus. Pappa förstog inte alls vad jag menade och tyckte att jag fjantade mig. Yes... absolut. Han skulle bara veta! Jag är långt ifrån ensam med att tycka att saker går tokigt till hemma hos honom :cautious:

——————————
Inte riktat direkt till någon av er!

För typ två timmar sen fick jag ett sms av pappa. Han frågade om jag kan vara kattvakt tills på fredag (då jag ska till pappa) så att han slipper åka in till stan då han ska vara med sin tjej. Mitt första svar var "varför det? Det är inte mina katter!" (buke har dåligt inflytande på mig! :nailbiting::laugh:). Pappa "för att vi ska slippa åka fram och tillbaka". Jag "du vet om att det är olagligt att bara titta till katterna en gång per dygn va?" (tack @athena_arabians för upplysningen! :love: är inte lika säker på att pappa tackar dig ;)). Pappa "nej men det är därför jag ber dig att vara kattvakt".

Så... nu är jag kattvakt fram tills på fredag då! Men jag sa i alla fall emot lite denna gången och sa inte bara "ja" direkt! :angel:

Jag kan leva med att din pappa inte tackar mig :angel: :rofl:

Du är väldigt snäll och jag inbillar mig att på något sätt får man tillbaka det vid något tillfälle. Se bara till att de inte börjar utnyttja dig som kattvakt i någon större omfattning. Känner du att det är jobbigt att säga ifrån får du prata med din mamma så får hon ta det. Vuxna ska INTE mer eller mindre utpressa barn att göra saker som de borde ta hand om själva.
 
Jag kan leva med att din pappa inte tackar mig :angel: :rofl:

Du är väldigt snäll och jag inbillar mig att på något sätt får man tillbaka det vid något tillfälle. Se bara till att de inte börjar utnyttja dig som kattvakt i någon större omfattning. Känner du att det är jobbigt att säga ifrån får du prata med din mamma så får hon ta det. Vuxna ska INTE mer eller mindre utpressa barn att göra saker som de borde ta hand om själva.
Han muttrar säkert något surt om att "nu har hon varit igång och lusläst nätet igen" :rofl:

Jo, men jag tror nog att det kommer tillbaka på något sätt. Jag tänker att jag i alla fall inte förlorar något på att vara trevlig/snäll. Även om jag kan vara en bitch ibland också... fråga min bror :angel: :D

Egentligen tycker jag att det är kul att vara kattvakt och spendera tid med katterna. Det är bara när folk börjar räkna med min snällhet och ta mig för givet som jag kan bli riktigt elak/sur/tvär.
 
Nu har det börjat.

Kliar mig freneiskt. Fått ett gäng myggbett på armarna. Tagit en allergitablett för att vara säker på att sova inatt.
D3et är alltid värst de första veckorna. Sedan blir det bara rejäl klåda, inte outhärdligt.
Fånigt att bli allergisk mot myggbett när man bott hela långa livet på landet.
 
Efter stallfikat jag bjöd på blev det lite upptäcksfärd med några stallkompisar; en till himla härlig ridväg 😀 , har helt klart fler ridvägar att kolla upp efter 2,5 år i stallet 🤪. En härlig barbackaritt i skritt och galopp och så travhoppade vi över träd med, så härligt 🥰. Nu slappar i soffan med sambon och äter blåbär och mjölk 😍.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 636
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 286
Senast: pepp
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 407
· Visningar
39 386
Svar
2 001
· Visningar
98 286
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp