Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Katten löper inte längre men har ändå kissar rejält i sängen. Denna gången har det gått igenom täcket, lakanet, bäddmadrassen och andra bäddmadrassen.
Är med andra ord i full färd av att tvätta sängkläder, madrasser, kuddar och täcken. Igen. Har hon inte fått nog snart? Vad är det som lockar så mycket med just sängen när det finns två helt rena kattlådor? :cautious: :mad:

Ibland är det tur att hon är lättskrämd för nu åker vattensprutan fram. Inga fler vistelser i sängen så länge den används som låda, helt enkelt.
 
Katten löper inte längre men har ändå kissar rejält i sängen. Denna gången har det gått igenom täcket, lakanet, bäddmadrassen och andra bäddmadrassen.
Är med andra ord i full färd av att tvätta sängkläder, madrasser, kuddar och täcken. Igen. Har hon inte fått nog snart? Vad är det som lockar så mycket med just sängen när det finns två helt rena kattlådor? :cautious: :mad:

Ibland är det tur att hon är lättskrämd för nu åker vattensprutan fram. Inga fler vistelser i sängen så länge den används som låda, helt enkelt.

Kastrera?
 
Så jääävla trött idag. Upp tidigt för hovis. Ville helst bara gå i ide i morse. Alt strypa någon..
har nu spenderat x antal av mina timmar vikta åt städning och julpyntande till... ja.. ingenting. Smart jobbat! Blir ju inte enklare att göra skiten på kvällen. Heja tuaphua! 🙄

Ska nog stärka mig med lite glögg! Typ en flaska eller 3.

Längtar redan till sovmorgon på måndag!
 
Ja, hon ska kastreras. Min bonusmamma var i kontakt med veterinären och kastreringen blir efter jul och nyår. Håller tummarna att beteendet slutar tills dess, men till det så blir det vattensprutan (tänk blomspruta, så det blir väl mer som något vatten-damm).
Men jag kan inte låta bli att fundera på vart beteendet kommer ifrån, hon har aldrig kissat i sängen tidigare utan det började under hennes senaste period när hon löpte. Hon är 4 år.
 
Hemma igen. EKG var okej, blodtryck och puls hög, och feber IGEN! :down: Vet inte vad det är som går runt i min kropp, men det får gärna lämna den nu, helst igår!

Troligvis virus som gör att jag känner av hjärtat, men jag ska väll inte vara orolig mer för det nu eftersom EKG visade att det var ok. Lungorna lät fina dom också.

Så jag får väll som sagt hoppas att det ”bara” är något virus.... Och vänta på att hjärtat/pulsen ska lugna ner sig.

Så som det känns när man blir riktigt rädd/skrämd av något, så känns det hela tiden i kroppen, som det bara pumpar ut adrenalin 24/7. Gör mig väldigt väldigt trött. From måndag behöver jag sjukintyg också då jag sjukade mig i måndags. Känns hopplöst att jag ska få tillbaka någon ork tills dess...

Blodtrycket ska följas upp på vc, men dom lär väll stänga igen som allt annat nu. Vet inte hur stor chans det är att få dom att skriva ut ett läkarintyg utan att ens ha sett mig? Ville ju boka tid där idag, men hon skickade mig raka vägen till akuten... Så nu ska jag gå och nojja över det också. Finns inte en chans att jag kan jobba i detta tillstånd, kan ju knappt stå på benen utan att bli alldeles kallsvettig.
 
Ja, hon ska kastreras. Min bonusmamma var i kontakt med veterinären och kastreringen blir efter jul och nyår. Håller tummarna att beteendet slutar tills dess, men till det så blir det vattensprutan (tänk blomspruta, så det blir väl mer som något vatten-damm).
Men jag kan inte låta bli att fundera på vart beteendet kommer ifrån, hon har aldrig kissat i sängen tidigare utan det började under hennes senaste period när hon löpte. Hon är 4 år.

Är ingen katt-expert men har alltid tänkt att det är lättast att kastrera så tidigt som möjligt så att de inte grundlägger beteenden som kanske kan bli kluriga att bli av med sen! Hoppas att det ger sig efter att hon blir kastrerad! Hur kommer det sig att ni väntat så länge med kastrering? Har hon gått i avel?
 
Senast ändrad av en moderator:
Hemma igen. EKG var okej, blodtryck och puls hög, och feber IGEN! :down: Vet inte vad det är som går runt i min kropp, men det får gärna lämna den nu, helst igår!

Troligvis virus som gör att jag känner av hjärtat, men jag ska väll inte vara orolig mer för det nu eftersom EKG visade att det var ok. Lungorna lät fina dom också.

Så jag får väll som sagt hoppas att det ”bara” är något virus.... Och vänta på att hjärtat/pulsen ska lugna ner sig.

Så som det känns när man blir riktigt rädd/skrämd av något, så känns det hela tiden i kroppen, som det bara pumpar ut adrenalin 24/7. Gör mig väldigt väldigt trött. From måndag behöver jag sjukintyg också då jag sjukade mig i måndags. Känns hopplöst att jag ska få tillbaka någon ork tills dess...

Blodtrycket ska följas upp på vc, men dom lär väll stänga igen som allt annat nu. Vet inte hur stor chans det är att få dom att skriva ut ett läkarintyg utan att ens ha sett mig? Ville ju boka tid där idag, men hon skickade mig raka vägen till akuten... Så nu ska jag gå och nojja över det också. Finns inte en chans att jag kan jobba i detta tillstånd, kan ju knappt stå på benen utan att bli alldeles kallsvettig.

Krya på dig! Låter inte kul. Kunde du inte få sjukskrivning på akuten?
 
Ja, hon ska kastreras. Min bonusmamma var i kontakt med veterinären och kastreringen blir efter jul och nyår. Håller tummarna att beteendet slutar tills dess, men till det så blir det vattensprutan (tänk blomspruta, så det blir väl mer som något vatten-damm).
Men jag kan inte låta bli att fundera på vart beteendet kommer ifrån, hon har aldrig kissat i sängen tidigare utan det började under hennes senaste period när hon löpte. Hon är 4 år.
Kan ni stänga henne ute från sovrummet så gör det iaf en månad efter kastreringen. Börjar det kan det vara svårt att få dem att sluta. :(
 
Är ingen katt-expert men har alltid tänkt att det är lättast att kastrera så tidigt som möjligt så att de inte grundlägger beteenden som kanske kan bli kluriga att bli av med sen! Hoppas att det ger sig efter att hon blir kastrerad!
Ja absolut är det ju så. Men eftersom hon ALDRIG gjort detta innan, på 4 år (har hänt max 3 olyckor typ) och min bonusmamma har velat ha kattungar så har hon inte kastrerats än. Men nu känner vi alla att vi har fått nog och inte orkar med det här mer.
Kan ni stänga henne ute från sovrummet så gör det iaf en månad efter kastreringen. Börjar det kan det vara svårt att få dem att sluta. :(
Ja, vi ska försöka hålla henne därifrån. Problemet är att sovrummet är rätt stort och vi har en av kattlådorna och katt-trädet där. Vi försöker och har testat att flytta kattlådan någon annan stans i lägenheten men det har alltid slutat med att man snubblar över den eller något liknande :(
 
Julpyntat färdigt :love:
20191220_183529.jpg
 
Tog fel på tiden med AW :o:o:angel: Men som tur är så hade jag låtit tolkcentralen lämna mitt nummer till tolken som sms:ade att hon var på plats. Jag var typ :confused: vad tidig du är? Innan jag kollade jobbets schema och bara :confused::eek::banghead::crazy::angel::angel::angel: Hade lyckats med att tänka sluttiden som starttiden :o
Tur att tolken var beställd i rätt tid och kunde säga åt mig :D
Så nu blev det tidigare än vad jag hade trott. Hm. Nåja. Får ta det lugnt.
 
Och så rakade jag nacken! :up: Men längre ned då det har känts som lite väl mycket de senaste par gångerna, och det fixade frisören. Han sa att utväxten från de andra områdena kommer att ta väldigt lång tid innan de blir lika långt som resten av håret men det fattade jag ju :p Det är inte SÅ mycket ändå, och jag köpte lite hårspännen som fäster upp det lilla som inte fastnar i hästsvansen :up:

NUUU... ska jag till Systembolaget tror jag! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 561
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
493
· Visningar
24 916
Senast: Tantan
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 807
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp