Folk som varit på en opera i livet och skriver tvärsäkert: "jag gillar inte opera".
Jag tilltalas inte heller av all musik i hela världen liksom, men kom igen...
Ja... plus att "opera" är ju ändå ett ganska vitt begrepp. De låter ju inte likadant.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Folk som varit på en opera i livet och skriver tvärsäkert: "jag gillar inte opera".
Ja... plus att "opera" är ju ändå ett ganska vitt begrepp. De låter ju inte likadant.
Jag har aldrig varit på opera, men känner att jag måste någon gång i alla fall!
Men JA!!! Du hade nog älskat det! Kanske du skulle börja med ngn klassisk, svulstig och melodisk opera som uppvärmning?
Men JA!!! Du hade nog älskat det! Kanske du skulle börja med ngn klassisk, svulstig och melodisk opera som uppvärmning?
ÄLSKARTTyp detta? Luciana Serra är min nog min personliga favorit också bland koloratursopraner. Och liksom MAGSTÖDET!
ÄLSKART
Här har det inte gått över till snö än men det kommer väl, jag kan visserligen tänka mig snö som ligger men det här jävla slasket!Det har spöregnat hela förmiddagen och nu SNÖAR det.
Mer vatten i bäcken än vid ordinär vårflod. Grundvattenmagasinen är glada men jag är less.
DET ÄR BRA NU! Vi behöver inte mer.Visa bifogad fil 41365
Avlar ni katt?Katten som löper har kissat i sängen igen. Det har hänt 10 olyckor på en vecka nu. KAN INTE DETTA TA SLUT NÅGON GÅNG? Jag ORKAR INTE tvätta lakan, täcken, kuddar, sängkläder etc fler gånger på ett bra tag nu.
Annars har jag spenderat tiden på att plugga, det är i princip det enda jag gör. Hinner inte med så mycket mer just nu.
Jag fick rent akut göra en hemsk mörk plan igår kväll med katten, ett AKUT bad av nedre kroppshalvanOnT det snöar ute, vackert, katten ligger och snusar sött och jag smider mörka planer med klotång.
Biiiild!Just nu är toa och handfat mintgröna och kaklet rött och gult, så det kan ju inte bli värre i alla fall