Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Katten som löper har kissat i sängen igen. Det har hänt 10 olyckor på en vecka nu. KAN INTE DETTA TA SLUT NÅGON GÅNG? Jag ORKAR INTE tvätta lakan, täcken, kuddar, sängkläder etc fler gånger på ett bra tag nu.
Nope. Ingen avelskatt. Pappas tjej hade henne innan de flyttade ihop, hon har alltid velat ha kattungar i alla fall en gång men inte hittat någon "passande" hane. Tror hon gav p-piller ett tag men de slutade säljas, och eftersom hon löper tre eller fyra gånger per år och max kissat i sängen 3 gånger på 4 år så har kastrering inte blivit av än.Avelskatt? Annars naturligtvis kastrering. Har du prövat chippa henne? Det kan hjälpa ibland och naturligtvis p-piller om det inte är för många tomma löp? Ta ungar på henne så fort du kan, har du en hane tillgänglig? Honkatter löper aldrig när man vill, en kompis katter skulle till Finland för date med otroligt vacker Birmahane. De vägrade löpa tills i oktober/november när det var storm när de åkte Finlandsfärjan med matte.
Försiktig bara så att inte beteendet sätter fast sig. Även om de flesta honkatter slutar strila när de inte löper längre.
OnT det snöar ute, vackert, katten ligger och snusar sött och jag smider mörka planer med klotång.
Du vet att ni kan få henne kastrerad även under löp?Nope. Ingen avelskatt. Pappas tjej hade henne innan de flyttade ihop, hon har alltid velat ha kattungar i alla fall en gång men inte hittat någon "passande" hane. Tror hon gav p-piller ett tag men de slutade säljas, och eftersom hon löper tre eller fyra gånger per år och max kissat i sängen 3 gånger på 4 år så har kastrering inte blivit av än.
Vi alla har fått nog nu, så det blir inga kattungar. Det blir en kastrering istället och så hoppas vi slippa fler olyckor efter det
Nej, det visste jag inte. Men vi har inte bokat någon tid än, tror att pappa eller pappas tjej ska ringa veterinären imorgon och då är väl tanken att be om det asap tänker jag. Tack för tips!Du vet att ni kan få henne kastrerad även under löp?
Ja! Men 186 cm är stort! Mitt kallblod på 158 cm och typ 630 kg har alltid setts som stor, i detta stallet är han som en ponny typ.
Blåste han in?Tror SMHI missade att gå ut med stormvarning (avskyr helvetesblåsten!) . Hankatten ville ut och jäääävlars vad dörren flög upp och byvind rakt in i huset...