Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
En bra start i alla fall :) Det som gjorde störst skillnad för oss var när vi köpte skivstång (20 kg) med riktiga gummivikter på totalt 110 kg med bänk och rack. Även löpbandet var en bra investering! Sen använder vi olika hantlar en del också. Men skivstången är högt älskad :love:
Jaa jag känner också att en riktig stång är drömmen, på riktigt. Jag älskar ju att lyfta tungt, speciellt marklyft, så när ekonomin tillåter.. men behöver en cykel eller roddmaskin mer då kondisen är sämre än grundstyrkan om man säger så :angel:
Var köpte ni er stång/vikter? Jag viiill ha typ Eleiko eller Rouge men måste vinna på lotto först.. då jag endast vill ha det för att jag är märkesbög på träningsgrejer.
 
Jag blir så irriterad på mig själv. Bauhausbesök plockar fram det sämsta i mig. Jag skulle byta två kontaktuttag som min sambo tagit fel pga att de hängde bakom de som var rätt så de liksom följde med av bara farten. Det uppdagades inte förrän han hade klippt upp förpackningen så jag var inte inställd på att få byta den.

Hur som helst så skulle det gå bra, fram till den lilla detaljen att streckkoden var borta - då gick det inte längre.

Uppenbarligen hade det varit nema problema om etiketten hade varit trasig, smutsig, skrynklig, snorad och spottad på - bara det fanns en streckkod. Men se utan streckkod gick det inte! Där någonstans tappade jag humöret och jag lämnade kontaktuttagsjäveln på disken och stormade ut.

Nu är jag hemma - och se där ligger den där usla streckkoden och skrattar åt mig. Nu kan jag ju inte gärna komma krypandes tillbaka för att få tillbaka uttaget och byta in det. Åh vad jag grämer mig över mitt lättappade humör!

Märkligt att de inte kunde lösa det utan streckkod. Jobbar visserligen inte där men på mitt jobb kan vi lösa returer utan ean genom att manuellt söka på kvittonummer och på så sett få fram ean och slå retur den vägen
 
Jaa jag känner också att en riktig stång är drömmen, på riktigt. Jag älskar ju att lyfta tungt, speciellt marklyft, så när ekonomin tillåter.. men behöver en cykel eller roddmaskin mer då kondisen är sämre än grundstyrkan om man säger så :angel:
Var köpte ni er stång/vikter? Jag viiill ha typ Eleiko eller Rouge men måste vinna på lotto först.. då jag endast vill ha det för att jag är märkesbög på träningsgrejer.

Ja jag älskar att bänka och marklyfta! Och försöker bli bra på att knäböja :p
Vi köpte stången, med rack, bänk, vikter och två hantlar av min chef svinbilligt! Knappt han använt det utan det stod bara i garaget. Märken och sånt kan jag inget om haha.
 
Jag sitter och funderar på hur folks logiska tänkande fungerar (eller inte fungerar).

Våran ringklocka är trasig så mamma har frågat vaktmästaren om att få den fixad. För en stund sedan stack någon in en nyckel i låset, så jag gick ut i hallen för att kolla var som står på. Ingen i familjen skulle komma hem den tiden på dagen och ingen utanför familjen har nyckel till oss.
Det mannen i dörren sa var "oj, förlåt, jag är vaktmästare och trodde inte att någon är hemma. Jag ska laga er ringklocka" och jag säger "men... du knackade ju inte så då har jag ju inte ens fått chansen att öppna". Hans svar var "nej, men jag ringde på ringklockan två gånger"... :banghead::rofl:
 
Märkligt att de inte kunde lösa det utan streckkod. Jobbar visserligen inte där men på mitt jobb kan vi lösa returer utan ean genom att manuellt söka på kvittonummer och på så sett få fram ean och slå retur den vägen

Bauhaus är lite krångliga rent allmänt tycker jag. Vi har företagskonto där.
 
Kommit hem från jobb, ätit lunch och hundarna har fått vars en promenad. Nu ska jag diska och dammsuga. Sedan diska ur alla mat- och vattenskålar, ge kaninerna hö och gå till stallet.
 
Jag ar sur. Och inte riktigt vaken annu. Hoppas det kanns battre nar jag vaknat :cautious:

SUCK ... bor man pa vastkusten av USA gar det inte att fornya sitt Svenska Pass. :rage: Numera finns det bara mojligheter att fa Pass I New York och Washington DC. Da maste man infinna sig personligen, i vart fall 450 och 460 Svenska mil bort, sedan maste man komma tillbaka for att hamta upp passet nagra veckor senare nar det ar klart.
Sedan klagar de pa att man inte tar ut Svenskt pass utan aker pa ett Amerikanskt (eller vilket annat man kan ha) och hintar att man ar en dalig manniska som inte har Svenskt pass. :banghead:
(Och alla Svenskar i Canada maste aka till Ottowa for att fa ett pass.)
 
Födelsedagen började med lite ja må du leva- sång av älskade sambon 😁😍 och medan han åkte till jobbet låg jag kvar och drog mig med ena kissen :). Årets första julmust smakade bra efter en lite frostig och mycket härlig ridtur 😍. Lunch i stallet; köttbullesmörgås precis som till frukosten 😁 och så lite saffranskaka😋. Köpte tre stycken för att bjuda på i stallet och på jobbet imorgon och fick frågan i kassan; "tog du resten nu eller?!😂" Haha, bara nästan 😂.
 
Märkligt att de inte kunde lösa det utan streckkod. Jobbar visserligen inte där men på mitt jobb kan vi lösa returer utan ean genom att manuellt söka på kvittonummer och på så sett få fram ean och slå retur den vägen

Eller hur!
Jag tänker annars att personen ifråga bara hade kunnat blippa den andra, identiska, förpackningen som jag lämnade tillbaka - men det kanske inte är så det funkar.
 
Jag tycker att det hör till normalt folkvett. Så att inte minst tex nattjobbare och barnföräldrar är informerade om kommande störning och kanske kan fly fältet.
Vi har detta skrivet i våra stadgar. Kan tycka att en hyresvärd också borde informera vid större/ljudliga ingrepp. Har inte bott i hyreslägenhet men hade absolut reagerat om det började typ bilas kakel 07 hos grannen utan notis från värden.
Här kom info från fastighetsförvaltningen ca några veckor efter att de börjat riva i en stor lokal. :meh:
Jag skulle gärna vara nån annanstans när det rivs och byggs men har typ inte råd med dubbelt boende. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 960
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 104
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp