Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åkte till Ica för att köpa yoghurt och kom hem med den här. Alltså jag dör så god! Jag som inte ens gillar kokos :confused:


Visa bifogad fil 39064

Åh, ja, den är fantastisk! Smakade den på Way out West men har sedan glömt att leta efter den. Ljuvlig, måste ut och leta :D

Jag är lite förbannad för vårdcentralen hade skrivit fel MÅNAD i min kallelse. Tyckte att det var otroligt när jag fick en tid bara tre dagar framåt för ett relativt icke-akut ärende, men tänkte väl att de måste ha fått in ett återbud (eller ansåg det allvarligare än jag gör pga ärftlighet osv) och tackade och tog emot såklart. Kom dit i förmiddags glad i hågen men förstod så fort jag sa vem jag skulle träffa att här var det något som inte lirade. Mycket riktigt, 5 december var tiden bokad men det står 5 november i MVK-meddelandet. Suck och stön, men jag fick lite sovmorgon åtminstone.
 
Åh, ja, den är fantastisk! Smakade den på Way out West men har sedan glömt att leta efter den. Ljuvlig, måste ut och leta :D

Jag är lite förbannad för vårdcentralen hade skrivit fel MÅNAD i min kallelse. Tyckte att det var otroligt när jag fick en tid bara tre dagar framåt för ett relativt icke-akut ärende, men tänkte väl att de måste ha fått in ett återbud (eller ansåg det allvarligare än jag gör pga ärftlighet osv) och tackade och tog emot såklart. Kom dit i förmiddags glad i hågen men förstod så fort jag sa vem jag skulle träffa att här var det något som inte lirade. Mycket riktigt, 5 december var tiden bokad men det står 5 november i MVK-meddelandet. Suck och stön, men jag fick lite sovmorgon åtminstone.
Störigt :meh:
 
Ligger och läser med en hund på bröstet. Mysigt, men lite svårt att andas. Han är ingen chihuahua direkt, även om han verkar tro det själv :meh:
 
Jag håller med. Jag har bott i flerbostadshus hela mitt liv men har aldrig någonsin blivit aviserad om hantverkare ska in i någon annan lägenhet. Bara om de ska jobba på fasaden, med hissen eller något annat som berör hela huset.

Och klockan 7 får man helt enkelt tugga i sig, även om det är asjobbigt. Även om man fick en förvarning, vad skulle man göra? Det skulle ju inte hjälpa en att veta, det är väl knappast så att man tar in på hotell för att hantverkare ska in i grannlägenheten.

Jag som har extrema sömnproblem och jobbar mycket hemifrån hade absolut kunnat välja att bo någon annanstans om jag fick veta i tid.

Jag har alltid varnat i god tid om ngt skulle fixas i min lägenhet.
Och uppskattade väldigt de som varnade innan de skulle ha dit högljudda arbetare.
 
Håller på tvätta, ska fixa nya sittpinnar åt hönsen, tömma kattlådorna och POOLEN! 😱
Den förra stod ju ute året runt, den här ska tömmas och ställas bort, inklusive pump och filter, hade jag totalt glömt bort. 😑
Jag måste även jordslå en del växter och tjurar att jag åkte bort till Gbg en vecka när det fortfarande var hyfsat varmt, tror inte jag hinner få ner alla mina hundratals lökar i jorden. 😩
 
Vad ska du ha för utrustning? :)
Än så länge är den väldigt sparsam. Sambon hade en gammal skivstång liggande, en såndär från typ öob på 2-3kg med 30 kg i vikter till. Idag köpte jag tre kettlebells - 8, 16, 20kg och TRX-band. Och så har jag pusselmatta från jula 3x4 rutor. Det får duga så länge.

På sikt vill jag/vi ha en skivstångsställning med 50mm stång och ”riktiga” vikter (helst bumpers), ordentligt stötdämpande golv/matta, väggmonterad pull up bar, roddmaskin, cykel och stakmaskin. Och lite utfyllnad som fler KB, wall balls, låda till box jumps och kanske ett battle rope att hänga i ett träd :angel: Det är ju betydligt dyrare grejer även om man köper begagnat så det får vänta tills vi ser att vi faktiskt använder hemmagymmet.
Men det som jag är mest sugen på att få in först och främst är en konditionsmaskin för att komplettera det vi har nu.
 
Håller på tvätta, ska fixa nya sittpinnar åt hönsen, tömma kattlådorna och POOLEN! 😱
Den förra stod ju ute året runt, den här ska tömmas och ställas bort, inklusive pump och filter, hade jag totalt glömt bort. 😑
Jag måste även jordslå en del växter och tjurar att jag åkte bort till Gbg en vecka när det fortfarande var hyfsat varmt, tror inte jag hinner få ner alla mina hundratals lökar i jorden. 😩

Jag har samma lökproblem. Nu letar jag gropar vid träden och lägger dem där och fyller på med jord. Inte för att det är fruset men jag är less på lök🙄
 
Än så länge är den väldigt sparsam. Sambon hade en gammal skivstång liggande, en såndär från typ öob på 2-3kg med 30 kg i vikter till. Idag köpte jag tre kettlebells - 8, 16, 20kg och TRX-band. Och så har jag pusselmatta från jula 3x4 rutor. Det får duga så länge.

På sikt vill jag/vi ha en skivstångsställning med 50mm stång och ”riktiga” vikter (helst bumpers), ordentligt stötdämpande golv/matta, väggmonterad pull up bar, roddmaskin, cykel och stakmaskin. Och lite utfyllnad som fler KB, wall balls, låda till box jumps och kanske ett battle rope att hänga i ett träd :angel: Det är ju betydligt dyrare grejer även om man köper begagnat så det får vänta tills vi ser att vi faktiskt använder hemmagymmet.
Men det som jag är mest sugen på att få in först och främst är en konditionsmaskin för att komplettera det vi har nu.

En bra start i alla fall :) Det som gjorde störst skillnad för oss var när vi köpte skivstång (20 kg) med riktiga gummivikter på totalt 110 kg med bänk och rack. Även löpbandet var en bra investering! Sen använder vi olika hantlar en del också. Men skivstången är högt älskad :love:
 
Jag har spenderat mer pengar på bilen. Men nu är den reparerad och ombesiktad. Jag önskar jag slapp äga bil, men livet blir ju så krångligt då.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 959
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 104
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp