Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du förutsätter att folk bor i bostadsrätt. I en hyreslägenhet kan hantverkare komma på uppdrag av hyresvärd, då ligger det inte på hyresgästen att informera i så fall.

Jag vidhåller att det oftast finns ingen informationsskyldighet en vardag klockan 07, men visst, man kan informera om man vill.
Jag håller med. Jag har bott i flerbostadshus hela mitt liv men har aldrig någonsin blivit aviserad om hantverkare ska in i någon annan lägenhet. Bara om de ska jobba på fasaden, med hissen eller något annat som berör hela huset.

Och klockan 7 får man helt enkelt tugga i sig, även om det är asjobbigt. Även om man fick en förvarning, vad skulle man göra? Det skulle ju inte hjälpa en att veta, det är väl knappast så att man tar in på hotell för att hantverkare ska in i grannlägenheten.
 
Jag håller med. Jag har bott i flerbostadshus hela mitt liv men har aldrig någonsin blivit aviserad om hantverkare ska in i någon annan lägenhet. Bara om de ska jobba på fasaden, med hissen eller något annat som berör hela huset.

Och klockan 7 får man helt enkelt tugga i sig, även om det är asjobbigt. Även om man fick en förvarning, vad skulle man göra? Det skulle ju inte hjälpa en att veta, det är väl knappast så att man tar in på hotell för att hantverkare ska in i grannlägenheten.

Jag tycker att det hör till god ton helt enkelt!
Som nattjobbare hade jag kanske kunnat välja att sova kvar på jobbet om möjlighet fanns tex? Hade jag varit barnledig med en bäbis hade jag tex kanske kunnat vara hos mina föräldrar. Vem vet? Är väl juste att ge folk en heads up iallafall? :)
 
Jag tycker att det hör till god ton helt enkelt!
Som nattjobbare hade jag kanske kunnat välja att sova kvar på jobbet om möjlighet fanns tex? Hade jag varit barnledig med en bäbis hade jag tex kanske kunnat vara hos mina föräldrar. Vem vet? Är väl juste att ge folk en heads up iallafall? :)
Jag tror inte att man ska räkna med det.

Jag hade flera månaders helvete när de bilade i grannhuset, som är hopbyggt med vårt utan luftspalt emellan. Jag har kronisk migrän och när de bilade på andra sidan huvudänden på min säng så var jag nära att skjuta mig. Detta var dessutom på den tid jag jobbade kvällar, slutade 24 eller 01. Det var vidrigt. Jag gick till min hyresvärd, som inget gjorde, tjafsade med grannfastighetens ägare och fick till slut ta hjälp av miljö- och hälsoskyddsförvaltningen för att få dem att åtminstone börja jobba lite senare på dagen. (De som jobbade i huset var östeuropeer som antagligen svartjobbade, de kunde jobba när andan föll på så någon katastrof var det inte att de inte kunde börja vid 07.)

Men just 07 har jag alltid betraktat som den vedertagna tiden för att få lov att starta störande arbeten.
 
Jag tror inte att man ska räkna med det.

Jag hade flera månaders helvete när de bilade i grannhuset, som är hopbyggt med vårt utan luftspalt emellan. Jag har kronisk migrän och när de bilade på andra sidan huvudänden på min säng så var jag nära att skjuta mig. Detta var dessutom på den tid jag jobbade kvällar, slutade 24 eller 01. Det var vidrigt. Jag gick till min hyresvärd, som inget gjorde, tjafsade med grannfastighetens ägare och fick till slut ta hjälp av miljö- och hälsoskyddsförvaltningen för att få dem att åtminstone börja jobba lite senare på dagen. (De som jobbade i huset var östeuropeer som antagligen svartjobbade, de kunde jobba när andan föll på så någon katastrof var det inte att de inte kunde börja vid 07.)

Men just 07 har jag alltid betraktat som den vedertagna tiden för att få lov att starta störande arbeten.

Låter verkligen helt förfärligt! Stackare!
 
Låter verkligen helt förfärligt! Stackare!
Ja det var helt galet. De där jobbarna bodde dessutom i huset, då och då dyker det upp ett nytt gäng som behöver någonstans att bo när de renoverar fastighetsägarens andra fastigheter. I perioder har de fört jäkligt mycket liv, börjat borra i väggar sent på kvällen osv. Asjobbigt. Fast just nu är det lugnt (peppar peppar)
 
Alltså LJUSET! Var hälsad solen ❤️

C1D7F739-0779-4F4F-8118-670132F30E0B.jpeg
 
Bokade precis in två nätter på Orbaden i mellandagarna. Vi har lovat att hälsa på min sambos styvmor som bor i Bollnäs under julhelgen. Mitt förslag var att vi skulle hyra stuga i Grövelsjön över jul (så att jag kunde åka skidor i massor och däremellan sitta med en bok framför kaminen och äta praliner) och sedan åka via Bollnäs hem, hälsa på sambons styvmor och bo över natt på hotell där, men jag blev nedröstad. :( :( :(

Nåja, det är ju fint i Orbaden också.
 
Försöker skriva på min hemtenta, det går sådär. Vill hellre gotta ned mig i skvaller om Lady Dahmer, Cissi Wallin och Haveristerna eller Isabella Löwengrip :o🤭
 
Jippie jag får göra nåt nytt idag! Eller ja, samma sak som vanligt fast i en annan förpackning :D

Tur att det finns ljudbok. Tiden går lite fortare då.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 962
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 104
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp