Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min kompis (modellsmal ala 45 kilo) beställde nyss: skagentoast med pommes på sidan om, tryffelbearnaise, portvin och en creme brulé. Samtidigt. Men vi är stammisar så serveringspersonalen är härdade :rofl:

NOM :love:

Var nere och flörtade med 53 kg häromdagen efter min antibiotika kur+magsjuka så jag kände att jag behöver lite extra kalorier. Annars måste jag köpa en ny madrass pga att jag får ont i min höft när jag ligger på sidan. :down:
 
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JoXLo4/apotekarnes-vintermust-ar-inte-samma-som-julmust läser kommentarerna och förtvivlar över många svenskars läsförmåga, alt att de är för lata för att ens läsa en (kort) artikel innan de kommenterar. Påminner lite om uppståndelsen runt julbelysningen som förbjöds av Trafikverket som vägrade att låna ut sina lyktstolpar av säkerhetsskäl. Jag blir matt.

Så urbota korkat ur så många olika perspektiv.
 
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JoXLo4/apotekarnes-vintermust-ar-inte-samma-som-julmust läser kommentarerna och förtvivlar över många svenskars läsförmåga, alt att de är för lata för att ens läsa en (kort) artikel innan de kommenterar. Påminner lite om uppståndelsen runt julbelysningen som förbjöds av Trafikverket som vägrade att låna ut sina lyktstolpar av säkerhetsskäl. Jag blir matt.
Jag har också läst en del innan jag inte orkade längre, hur har folk lärt sig skriva när de uppenbarligen inte är läskunniga? 🙄
 
Någon granne har hantverkare hemma som drog igång nu vid sju. Borde en inte informera grannar om det, när en bor i flerfamiljshus?
 
På jobb denna dagen med ordentliga byxor :D

Helt ok start på dagen. Fryser som satan så har hämtat mig en kopp te. Jag ha underställ på mig men det hjälper föga trots att det är varmt på kontoret. Yepp I´m weird :D

Voffa har sovmorgon hemma med sambon. Otroligt nöjd hund som försvann under täcket imorses :rofl:

Blir nog en bra dag det här.
 
Barnet ska strax cykla till skolan. Jag ska gå till gymmet och därefter steka pannkakor. I övrigt en lugn dag fram tills dottern kommer hem vid 14.
Då ska vi till stallet. Hovslagaren ska sko båda ponnyerna, barnet ska rida en ponny och jag ska mocka hagarna.
Ikväll ska jag förbereda mig för dagjobb för första gången på nästan fyra veckor :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 962
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 104
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 424
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp