Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Behöver sätta igång med tentaplugget men ligger istället döende i en mansförkylning... fullkomligt hatar förkylningar, blir så ynklig och orkar ingenting.
 
Det gör ont att ta kortison/antibiotika salva i ögonen :cautious: Bara fem dagar kvar! Dessutom känns det som att det mesta rinner ut igen, ögonen vattnas ju av svedan. Så fastnar salvan i ögonfransarna och det ser ut som om jag har världens ögoninflammation. Torkar bort det med en speciell duk för ögon men då ser det ut som om jag smetat vaselin runt ögonen.
Känner mig så snygg :meh:
 
Vår älskade skrivare verkar ha avlidit. Vi skulle byta toner etc och hade avtal med ink-club som skickat nya. Efter att de nya som ser lite annorlunda ut har satts i funkar ingenting. Den bara piper. Även om man stoppar i de gamla som inte var så tomma att den pep innan bytet.

Jag hatar teknik!
Om en människa eller djur kärvar kan jag läsa vad som sker och ha tålamod. Teknik är inte mitt bord. Och iom att jag inte kan läsa vad som sker har jag mest bara lust att slänga skiten i brasan. Gärna slå sönder med eldgaffeln också.. 🤯
 
Förutom att maten var så gott som kall så blev den ändå lite piffig med vinäger i. Paprikan hade också legat i någon slags lag som bidrog till smaken. Så det var ätbart trots allt.

De två andra recepten har jag inte hunnit prova än men jag hoppas att pajen med sparris kommer att vara god.

Ja, sparrispaj lät gott! Håller tummarna!
 
Jag börjar få lite panik angående däckbytet på bilen. Det ska snöa på fredag och jag kommer att behöva köra bil då. Nuvarande bilåbäke brukar jag ju inte kunna byta på själv utan är beroende av om en verkstad har tid.
 
Jag minns inte om tumlaren och maskinen byttes i år eller förra året men vi köper begagnat.
Vi köper nytt :o jag kan inte leva utan diskmaskin och sambon utan torktumlare. Vilket var de två vitvarorna som var helt stendöd. Kylen köpte vi då vi hade en lite kylfrys tidigare som vi inte fick plats med speciellt mycket i.
 
Känner mig som en kulturtant i mina nya rimliga brillor

6C47C2A5-077C-4BAB-8F84-3F4F9635DB5A.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 962
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 104
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 424
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp