Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Typisk måndag på jobbet med mycket planerande för hur veckan ska läggas upp och har inte fått gjort så mycket annat. Men det får bli i morgon :)

Ska hämta yngsta dottern på dagis snart. Sen blir det middag, städning och förhoppningsvis lite grejande ute om vi hinner. Annars tar vi det i morgon kväll.
 
Bävar för ett samtal jag måste ringa. :(

En kund ringde förut och tydligen har det blivit lite missförstånd (inget jag kan göra något åt tyvärr) Jag försöte medla och eftre en liten stund bryter kunden ihop och börjar gråta i telefon. Hans fru ligger inlagd på sjukhuset med dåliga utsikter och mitt hjärta blöder för honom.

Tur vi är ett sådant litet företag att man kan ta sig tiden och ringa och försöka lösa sådant här. Jag har dock verkligen ingen lust att göra detta :(
 
såg just att det står fel clearingnr hos skatteverket. Jag får ju pengarna, men kan förklara varför det tar längre tid..
Ändrat till rätt clearingnr nu, men de där pengarna ska iväg igen IDAG så jag har aningens ont i magen över det hela...
 
Jag blir så irriterad på mig själv. Bauhausbesök plockar fram det sämsta i mig. Jag skulle byta två kontaktuttag som min sambo tagit fel pga att de hängde bakom de som var rätt så de liksom följde med av bara farten. Det uppdagades inte förrän han hade klippt upp förpackningen så jag var inte inställd på att få byta den.

Hur som helst så skulle det gå bra, fram till den lilla detaljen att streckkoden var borta - då gick det inte längre.

Uppenbarligen hade det varit nema problema om etiketten hade varit trasig, smutsig, skrynklig, snorad och spottad på - bara det fanns en streckkod. Men se utan streckkod gick det inte! Där någonstans tappade jag humöret och jag lämnade kontaktuttagsjäveln på disken och stormade ut.

Nu är jag hemma - och se där ligger den där usla streckkoden och skrattar åt mig. Nu kan jag ju inte gärna komma krypandes tillbaka för att få tillbaka uttaget och byta in det. Åh vad jag grämer mig över mitt lättappade humör!
 
Är vansinnigt förkyld och tycker synd om mig själv. Hur lång är inkubationstiden? Jag har inte träffat en människa sedan i torsdags. Så virusöverföring är omöjligt. Om jag inte kan smittas av kattsnuva?
 
Kan inte slita mig från säsong åtta av American Horror Story och är inte på femte avsnittet nu. Tyckte den började lamt men jävlar vad spännande den är!
 
Haft jordens slappdag. Behövdes verkligen!
Sambon körde i morse till DK. Så jag har chillat runt i pyjamas hela dagen. Suttit framför brasan och läst och lyssnat på musik etc. Nu tänkte jag tappa upp ett bad och ta ett glas vin och lyssna på ljudbok.

Min vårdkontakt från förra vårdmottagningen blev galen när hon fick reda på turerna nu kring ny läkare, medicineringsbyte, flyttad mottagning etc. Så hon skulle lyfta frågan imorgon på planeringsmöte även om de kanske tyvärr inte kan ta över mig förrän om 3 månader iom läkarbrist. Snällt av henne att försöka iaf!

Pitbull-pappan skulle ta tag i tjafset imorgon också.
 
Hur gör man vid längre elavbrott med akvarium? Har inte tänkt på det förut 🤔
ja du, det undrar jag med...
Längsta elavbrott jag har haft, var en natt. Då dog hälften av fiskarna i mitt stora kar. Har ju kampfiskar i de andra karen, de klarar sig bättre utan filtret igång
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 962
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 104
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 424
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp