Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fyller hela 32 år idag 😁 så en födelsedagspresent till mig själv var att (jag hade tur!) jag kunde ta semester lite hastigt och lustigt 😀. Lättar upp månadens sexdagarsvecka, ja men varför inte 😀.

Stort grattis på födelsedagen!

s-l300.jpg
 
Nä, 07 brukar vara gränsen för när det är okej att börja :)

Nja. Jag tycker absolut att grannar ska informeras om man ska ha hantverkare som drar igång 07. Ska man göra större ingrepp bör kanske också föreningen informeras. Att man får göra jobb vid ett visst klockslag innebär inte att man inte behöver informera i förväg
 
Nja. Jag tycker absolut att grannar ska informeras om man ska ha hantverkare som drar igång 07. Ska man göra större ingrepp bör kanske också föreningen informeras. Att man får göra jobb vid ett visst klockslag innebär inte att man inte behöver informera i förväg
Att det är okej är ju en sak, sen kan ju information till grannarna vara bra för att behålla grannsämjan!
 
Nja. Jag tycker absolut att grannar ska informeras om man ska ha hantverkare som drar igång 07. Ska man göra större ingrepp bör kanske också föreningen informeras. Att man får göra jobb vid ett visst klockslag innebär inte att man inte behöver informera i förväg
Du förutsätter att folk bor i bostadsrätt. I en hyreslägenhet kan hantverkare komma på uppdrag av hyresvärd, då ligger det inte på hyresgästen att informera i så fall.

Jag vidhåller att det oftast finns ingen informationsskyldighet en vardag klockan 07, men visst, man kan informera om man vill.
 
Du förutsätter att folk bor i bostadsrätt. I en hyreslägenhet kan hantverkare komma på uppdrag av hyresvärd, då ligger det inte på hyresgästen att informera i så fall.

Jag vidhåller att det oftast finns ingen informationsskyldighet en vardag klockan 07, men visst, man kan informera om man vill.

I det fallet borde väl värden informera? Förutsatt att det kommer medföra störningar.
 
Sitter på jobbet och rullar tummarna. Har kontorstjänst denna månaden och än så länge innefattar det mest att titta ut genom fönstret.
 
Att det är okej är ju en sak, sen kan ju information till grannarna vara bra för att behålla grannsämjan!

Jag tycker att det hör till normalt folkvett. Så att inte minst tex nattjobbare och barnföräldrar är informerade om kommande störning och kanske kan fly fältet.
Vi har detta skrivet i våra stadgar. Kan tycka att en hyresvärd också borde informera vid större/ljudliga ingrepp. Har inte bott i hyreslägenhet men hade absolut reagerat om det började typ bilas kakel 07 hos grannen utan notis från värden.
 
Försöker plugga.
Hänger lite tvätt och servar djur emellanåt. Ska byta strö i hönsens rede tänkte jag. Och kanske lägga ut lite halm.
 
Jag tycker att det hör till normalt folkvett. Så att inte minst tex nattjobbare och barnföräldrar är informerade om kommande störning och kanske kan fly fältet.
Vi har detta skrivet i våra stadgar. Kan tycka att en hyresvärd också borde informera vid större/ljudliga ingrepp. Har inte bott i hyreslägenhet men hade absolut reagerat om det började typ bilas kakel 07 hos grannen utan notis från värden.
Både min sambo och grannen bredvid oss på andra sidan är nattjobbare!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 962
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 104
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp