Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Riktigt mysigt på stan idag, inte så mycket folk men alla är på så gott humör! Småpratade med en äldre dam och hennes son i en butik, jättetrevligt :) Hittat allt för idag så på väg hem, dags för lite kaffe och kaka :d sen dra på lite julmusik och pynta hörnskåpet + lite allmänt stök. Borde köra snabeldraken men det får vänta, katterna vägrar gå med på det :angel:
 
Blir så förbanand! :rage:. En av mina vänner följde en kille hem i går. Och när hon vaknade hade han klippt av stora delar av hennes hår!
hon partade något om polisanmälan, hoppas något händer
Men oj! Varför ens?! Vem gör så :crazy:
Tveksamt om en polisanmälan kommer hjälpa dock? Känns som de har mycket annat att stå i än folks avklippta hår
 
Gjorde saffranscones imorse efter recept från Fredriks fika men de var helt oätbara! Så sjukt salta, det gick bara inte. Jag är inte ens känslig för salt utan är en sån som gärna saltar extra på maten osv men de här var bara att slänga :(
Jag hatar att behöva slänga sådant jag bakat, så onödigt speciellt när det är saffran i också som är så dyrbart.
Men en halv tesked salt i en sconesdeg är ju det vanliga?
 
Gjorde saffranscones imorse efter recept från Fredriks fika men de var helt oätbara! Så sjukt salta, det gick bara inte. Jag är inte ens känslig för salt utan är en sån som gärna saltar extra på maten osv men de här var bara att slänga :(
Jag hatar att behöva slänga sådant jag bakat, så onödigt speciellt när det är saffran i också som är så dyrbart.
Vi gjorde också dom i morse och tyckte att dom var jättegoda!
 
Men en halv tesked salt i en sconesdeg är ju det vanliga?
Ja jag börjar undra om min fru kanske blandade ihop salt och bakpulver för det var helt oätligt! Det var hon som blandade det torra medan jag rastade hundarna, så gjorde jag resten.
Hon påstår att hon inte gjorde det men det var verkligen äckligt. Jag tycker inte heller saltmängden i receptet är onormalt. Gör ofta scones!
 
Min dag blir bara bättre, morbror har bjudit in mig på julmiddag på julafton. Mormor "skvallrade" att han har frågat flera gånger om jag verkligen skulle vara hemma i jul istället för att åka upp till föräldrarna och var lite bekymrad för att jag skulle sitta själv. Nu tycker jag ju det är skönt ha det lugnt och stilla på jul men känns riktigt kul bli inbjuden och lagomt åka iväg på middag för att umgås med honom och kusinerna, sen hem till lugnet igen. Han vill inte ens jag tar med nåt till maten så sa att då tar jag med mig lite hemgjort godis iaf, så kan jag bidra med nåt iaf :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
58 59 60
Svar
1 184
· Visningar
32 898
Senast: Galant
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp