Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade för tidigt men eftersom det är Musikhjälpen så är det bra egentligen.
Hade skallebank som jag hoppas ger sig helt med piller.
Det är någon minusgrad fast prognosen sa flera plus.👎
Blir att rota fram nya broddar.
 
Som hästägare finns det både plus och minus med töväder respektive minusgrader... Vid töväder kan jag använda slangen och slipper bära en massa vatten = STORT plus. Vid töväder går det åt mer kutterspån och barfotabootsen (som hästen behöver varje dag) blir leriga och måste spolas och torkas varje kväll. Det är ju ett par minus. Vid minusgrader tenderar det att bli halt = minus. Tja.... :D
 
Stort grattis på födelsedagen @Calmiche!

Lady-in-a-garden-on-a-bench-with-two-cats-859x1024.jpg


(ni har ingen aning om hur många tårtor med katt- och trädgårdstema det finns... crazy cat lady är tydligen ofta förenat med crazy garden lady! :laugh:)
 
Dammsugit och moppat golven, lagt på nya mattor i julfärger. 😍

Nu en kopp te innan jag ska göra en vitchokladfrosting till apelsin- & saffranskakan jag bakade igår. Sen ska jag koka ägg till ägghalvor, förbereda brysselkålen och skala potatis.
Och förstås, plocka fram mitt disneyjulporslin! 😍😍
 
Dammsugit och moppat golven, lagt på nya mattor i julfärger. 😍

Nu en kopp te innan jag ska göra en vitchokladfrosting till apelsin- & saffranskakan jag bakade igår. Sen ska jag koka ägg till ägghalvor, förbereda brysselkålen och skala potatis.
Och förstås, plocka fram mitt disneyjulporslin! 😍😍
Byter du ut mattorna till röda varje år? Avancerat :D
 
Kollar på Nyhetsmorgon. De pratar om vattkoppor och bältros.
Vill se gw. Han brukar vara med e kl 11 på ons och sön.
Funderar på att köpa pepparkakor igen idag. Gårdagens burk har nån ätit upp ... :cautious: det ska bli regn senare så jag skulle kunna gå på pepparkaksjakt innan gw ... fast då kanske jag missar honom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
57 58 59
Svar
1 163
· Visningar
32 488
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp