Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där med att ta med dottern till badhuset var ett spontant beslut, tillräckligt spontant för att inte hinna kolla upp att badhuset hade stängt ikväll på grund av en simtävling. Så efter att ha hypat upp både mig själv och dotter som glatt ropade ”bada!” och ”hoppa!” från baksätet på bilen så blev det ett riktigt antiklimax på parkeringen. Där stod vi i slasken och mörkret och jag försökte komma på vad tusan vi ska göra nu. ”Vill du åka och leka i stället?”, ”Ne, bada, där!” och avgrundsvrål när jag fick bära in henne i bilen igen. ”Baaaaaaaaadaaaaaaaaa!” och tårarna bara sprutade. Jag kunde höra stråkarna i bakgrunden.

Sen kom jag in i hallen och tappade min flaska vin som jag hade för avsikt att öppna ikväll på klinkergolvet så den gick i tusen bitar. Både jag och dottern stod och stirrade på den en lång stund. Tills hon gick in i badrummet och kom ut med en ruta toalettpapper till mig. Jag hörde stråkarna igen, och som en påminnelse av det fortfarande öppna såret har dottern upprepat ”flaskan, ramla.. ner!” hela kvällen.

Ja, två stora trauman i familjen idag helt enkelt.
Alltså detta! Kan så relatera till känslan 🤯

🤗
 
Slöat hela dagen, vart helt däckad frånsett att jag nu ikväll lagt inpackning och en ansiktsmask. Så har bestämt mig för att kosta på frukost på fik imorgon, mysigt och jag ska passa på beställa en tårta till mig själv. Fyller år snart och även om jag skiter i presenter och firanden så är det en perfekt ursäkt för tårta :D
 
Slöat hela dagen, vart helt däckad frånsett att jag nu ikväll lagt inpackning och en ansiktsmask. Så har bestämt mig för att kosta på frukost på fik imorgon, mysigt och jag ska passa på beställa en tårta till mig själv. Fyller år snart och även om jag skiter i presenter och firanden så är det en perfekt ursäkt för tårta :D
Stort grattis i förskott! Och helt rätt att äta frukost på något trevligt fik 😃
 
Slöat hela dagen, vart helt däckad frånsett att jag nu ikväll lagt inpackning och en ansiktsmask. Så har bestämt mig för att kosta på frukost på fik imorgon, mysigt och jag ska passa på beställa en tårta till mig själv. Fyller år snart och även om jag skiter i presenter och firanden så är det en perfekt ursäkt för tårta :D
Grattis, grattis i förskott! 🤩🥳🤗💥🌹🥀
 
Dagen har spenderats i köket, matlagning, bakning och godistillverkning. Svintrött! Men också så värt det eftersom jag nu har alla mina bidrag till julbordet klara och kan bara frysa in och ta med på julafton också. Vilket innebär att jag gör första gången i vuxen ålder inte kommer behöva stressa med det den 23:e, utan kan spela uppesittare i lugn och ro.
Dessutom är jag klar med alla julklappsinköp, bara sonens tröja som ska stickas färdigt - vilket inte borde vara ett problem om inget oväntat dyker upp.

Imorgon lilla julafton här hemma. Nästan allt är förberett så det känns skönt. 😀
 
Tomtegröt med saftaoppa i morse 😋😍 innan jag åkte iväg för att jobba 😊. Men jäkla mildväder; hann bara ut till bilen så slog jag omkull på isen....Men ikväll är det 7 plusgrader och blåser som faen så nu är det grönt igen och tacksamt nog inte så mycket is kvar, ska det smälta är det lika bra det gör det ordentligt! 😊. Var skönt att komma iväg tidigt; fortfarande mörkt när jag kom till grannstan och skönt att rulla ut färdig runt halv tio när stan börjat vakna 😊.
 
Lukten är minst sagt intensiv 😅 men de är vackra!

IMG_5682.jpeg
 
I dag har jag varit till en vin/oliv gard och handlat oliv olja till julklapp, jag hittade ocksa en hel massa andra kul grejor dar :cautious: Samt skickade en vinflaska till sonen och sonhustrun i Florida.

Sedan handlade jag lite mat grejor innan jag akte hem och borjade baka tunnbrod. Brodet blev jatte gott (med lite anis) men jag maste nog torka det lite mer i ugnen under natten, tanker jag. Fragan ar vilken temperatur man ska ha pa ugnen da?
 
Nu stadar Maken koket efter min mammut bakning. Jag trodde jag aldrig skulle bli klar ... en liter mjolk ar degvatskan och jag insag inte hur mycket det var forran jag sag mjolet i bunken. 1.25 kilo. Det blir valdigt mycket mjol. Dessutom foreslog receptet att jag skulle behova mer mjol ... vilket jag gjorde for utbakningen.
MEN ... jag tror det blev bra. Kanske.

Nu ett glas vin innan jag serverar middagen. Korv med brod :D och ett glas vin till! O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
56 57 58
Svar
1 150
· Visningar
32 299
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp