Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det spelar val mindre roll vem som har "over styret" pa skolan om den bara fungerar? Att saga att "folk ar sjuka" och forvanta sig att foraldrar ska ta hand om barnen ar helt enkelt inte acceptabelt.

Har ar kommunerna overhuvud av skolan, men far ju federala bidrag.
Allt handlar om pengar.

Det är mänskligt sett alldeles självklart att de resurser som eleverna behöver ska finnas där. Utan diskussion.

Men, om alla pengar i plånboken redan är intecknade - var tar man pengar till mer resurser, till vikarier, etc?

Staten ger bidrag, Och extra bidrag, men kommunen lägger budgeten. Dessutom är de statliga pengarna oförutsägbara. De varierar från år till år, de meddelas sent och måste användas till exakt det som de är menade till.

Så frågan kokas ner till - när pengarna är slut, är de slut.
 
Fryser, är trött och försöker jobba. Snart rast, funderar om jag behöver rasta vovve då eller om det kan vänta till lunch, ingen lust att gå ut. Han har äntligen lagt sig och sover :) (han var ute i morse så ingen fara så). Vi ska åka tåg i dag så det är ju bra om han är välrastad. Varför är det så kallt? 🥶 det är inte ens många minus..
 
Skulle återgå till att jobba efter ett besök på wc, men det är lite svårt att använda tangentbordet och musen på ett bra sätt
IMG_5697.webp
 
Jag är äntligen ledig imorgon och ser fram emot att få lägga mig i sängen utan att ställa klockan. Spelar ingen roll att jag förmodligen vaknar ändå, jag får i alla fall göra det själv och behöver inte kliva upp. Har sett fram emot det i typ två veckor! 😅 Bara skillnaden i hur det känns att lägga sig utan den där "åh nej, snart måste jag kliva upp..."
... och bara för det messade chefen nu på morgonen och frågade om jag kan komma in idag. 😂 Tydligen blev det någon miss i bokningen så vi har plötsligt 40 extra sängar att dela på. Håhåjaja! Jag sa att jag kommer in till tio.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 164
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 771
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
570
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 000
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp