Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Calvin the Cat kom ner till köket. Jag tassade iväg efter dreamies och bjöd. Han tuggade inte ordentligt :cry:

Inser att jag behöver köpa blötmat till gamlingen. Hade han varit tam skulle han kollats. Men det är han ju inte. Inte det minsta handtam, håller ett avstånd på minst nån meter.
 
Lagt mig för kvällen efter att ha skjutsat syrran till tåget och kört 150 l vatten till hästarna. Hundarna varit ute och katterna fått kvällsmat men nu har de krupit ner hos mig.

Alldeles för kort tid med syrran här, hon hade behövt stanna ett par dagar till så vi kunde umgås lite, nu fösvann tiden i ett nafs!
 
Så typiskt att det var härligt vinterväder såhär första advent och jag är sjuk så adventsritt var ju bara att glömma; ja stallet över huvud taget på hela helgen gillas inte, men hjälpen med min underbara häst är såklart guld värt ❤ och såklart att min bil blev farbar igen igår, mycket tacksamt även det! ❤. Blev i alla fall lite adventsfika ikväll, det blev gott det vi bakade förra helgen 😍.
 
Har haft en riktig slappedag, värmt mat från i går, gott var det dock. Har kvar kokt potatis och morötter som jag tänkte göra något i ugnen med i morgon, får fundera på vad jag ska ha till.

Tittat på serie, pysslat undan lite av veckans prylar, vandrat med spionen och sovit. En fullständigt slappedag med andra ord. Ätit lite pepparkakor och tänt ljus, känner mig lite trött och hängig, men kanske lite hungrig. Funderar på att sova, men känner mig inte riktigt så trött, orkar inte med att ligga vaken i sängen på nätterna. Borde äta lite kanske.
 
Tva soner har varit har med barnbarnen i dag. Jag lovade de sma att de skulle fa hjalpa till att kla granen, sa nu har allt som ar lite okansligt akt upp ... pa den nedre tredjedelen av julgranen. 🙄
Jag gjorde "leg of lamb med saffran ris, tahini sas, och asparagus och en sallad. Mycket gott! De tog med sig mitt side board, dar ska den snickar kunniga sonen satta hyllor pa sidorna, det ska bli barnen's bokhylla sa alla barnbocker hamnar pa ett stalle.

Nu sitter jag har med mitt forsta "riktiga" glas glogg (Kosta Bodas Irish wiskey glas, har anvands inga mesliga glogg glas inte :angel:) och graver efter russin pa valkant Svenskt maner medan Maken stadar klart i koket.
Life i good!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 138
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 746
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 964
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp