Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
I gar jobbade jag storre delen av dagen och samlade in leksaker till barn har i var stad. Vi fick massor av grejor, dyra grejor. En i vart team stod precis vid ingangen och talade om att vi samlade leksaker till barn i var "community", en man kom fram och hogt sa, Men hur? Hur?
Det blev lite forvirring innan vi forstod att han ville veta hur han skulle kunna vara med. :heart Han kom sedan ut med famnen full med leksaker for olika aldrar. Det ar det mest "rewarding" job som finns att jobba med valgorenhet.

I dag kommer barnbarnen och ska hjalpa till att kla granen. Life is good! men lite for "busy" nu fore jul🥰🎅
 
Sett på Så mycket bättre för tredje gången.
Och en del julfilmer.
Ätit för mycket.
Skyller på en förkylning. Tror att jag är allergisk mot kyla.😉
Ångestig mest hela dagen. Mycket beror på vädret.
Bara varit en gång och varmt inne iaf.
Nu GP-hoppningen.
 
Varit på äventyr med sonen och bästa kollegan. ❤️
Vi åkte museijärnvägen tomtetåg! Ånglok i julskrud till en liten julmarknad för vi bjöds på högg, fika och korv. Tomten gav godispåse till alla barn och sen fick vi åka tillbaka igen. Så himla mysigt och sonen var lyrisk över att få åka tåg! 😍🚂🎅🏻

B1F1C65C-22C4-4356-B73A-5FE1ADA2C26B.jpeg
 
Gud, vilken dag! Väcks med infon att sista friska stallpersonalen fått magsjuka. Och gårdsägare med familj är utomlands.
Tack gode gud för hästvan sambo som direkt erbjuder sig hjälpa till att mocka åt nästan 25 hästar. Stalldörrarna inte stängda helt av sjuka personalen som släppt ut och vattenkoppar har frusit i två stallar. Fram med fläkt och värmepistol. Kolla till och gå med sjuk häst med föl några ggr. Sen luncha, fixa mat till alla till insläpp och kväll. Ta in alla etc.
Som tur var kom en person som hjälpte till att ta in lite hästar.
Skulle träna ett gäng hästar. Men nä, det antalet drogs ner rejält. Kände medan jag stod där och mockade och släpade mat, vatten, fyllde på boxar etc att stallpersonal som jobbar med sånt borde fasen få mer betalt än vi tränare. 😅
Nu en liten paus. Hade sett fram emot att svepa in mig i min elfilt. Men den har tydligen avlidit.
Sambo lagar dock god mat och jag är SÅ hungrig. 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 136
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 743
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 963
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp