Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy, körde hemåt när jag passerade en häst som galopperade på andra sidan räcket i fel körriktning, dragandes på en snowracer, på en 100-väg utan gatubelysning :( Jag hoppas verkligen att det inte blev någon incident men har inte kunnat läsa mig till något. Jag ringde 112 men polisen var redan nedringda om händelsen.

Kanske @Ninnurur vet något om hästen och hur det gick för den? Den galopperade på 288an mellan Jälla och Lindbacken så jag tänker att den antingen kom från Jälla eller UPK nånstans.
 
Börjar jag tidigt, 6.30, går jag upp 4.42 ;) Idag var tredje dagen i rad med den väckningen. Då är starttid 8.00 och väckning 6.36 väldigt mycket sovmorgon :rofl:
Till 9.30 sover jag i princip aldrig. Inte ens om jag varit ute på festligheter dagen före.
Fast om jag ska vara allvarlig så är korrekt benämning på mig "jag ligger i sängen och vilar", för sova kan jag inte mer än i 2-3 timmarsblock. Sen vaknar jag av att jag måste vända mig eller räta ut stela leder, somnar om, ibland på 1 minut - ibland tar det längre tid. Sedan om och om igen hela natten. Mina leder stelnar ihop helt (pga ledsjukdom) av att inte röra sig, men ska man sova så måste man ligga still = moment 22.
Så att kalla det sova är kanske för mycket sagt ;)
Sovit en hel natt har jag inte gjort på de senaste 20 åren, som mest fått ihop 4 timmar i sträck tror jag, men man vänjer sig eller nåt :angel:

Men det är inte "synd" om mig. Man får acceptera och anpassa livet efter sitt mående, så är det bara :up:
 
@Scata Så jobbigt det låter! Jag har alltid haft bra sömn. Om jag inte har rejäla krämpor (som när jag hade enorna magkramper) eller hosta (vilket tyvärr händer ibland) så sover jag som en stock!
Har inga som helst problem att sova 12-14 timmar i sträck om tillfälle ges 😅
 
Fy, körde hemåt när jag passerade en häst som galopperade på andra sidan räcket i fel körriktning, dragandes på en snowracer, på en 100-väg utan gatubelysning :( Jag hoppas verkligen att det inte blev någon incident men har inte kunnat läsa mig till något. Jag ringde 112 men polisen var redan nedringda om händelsen.

Kanske @Ninnurur vet något om hästen och hur det gick för den? Den galopperade på 288an mellan Jälla och Lindbacken så jag tänker att den antingen kom från Jälla eller UPK nånstans.
Ska luska lite!
 
Sambon gjorde fläskpannkaka. Så kommer han in hit och ser skamsen ut. Han hade haft i bara halva mängden mjöl av misstag. Så jag sa att det kanske bara blir soppa. Så nu tog han ut plåten ur ugnen och hällde det i en skål och vispade i mer. Med en massa fläsk etc i. Får se hur det blir. 😅
 
Fast om jag ska vara allvarlig så är korrekt benämning på mig "jag ligger i sängen och vilar", för sova kan jag inte mer än i 2-3 timmarsblock. Sen vaknar jag av att jag måste vända mig eller räta ut stela leder, somnar om, ibland på 1 minut - ibland tar det längre tid. Sedan om och om igen hela natten. Mina leder stelnar ihop helt (pga ledsjukdom) av att inte röra sig, men ska man sova så måste man ligga still = moment 22.
Så att kalla det sova är kanske för mycket sagt ;)
Sovit en hel natt har jag inte gjort på de senaste 20 åren, som mest fått ihop 4 timmar i sträck tror jag, men man vänjer sig eller nåt :angel:

Men det är inte "synd" om mig. Man får acceptera och anpassa livet efter sitt mående, så är det bara :up:
Så har jag också. Trots tunga sömnmediciner. Sååå glad ändå för att jag får den medicineringen och läkarkontakten tack vare svenska vården. Den är väl liksom inte lysande alltid. Men om man jämför med vissa andra länder så är det ju guld!

Om jag fick önska mig något så vore det nog ändå att få sova en hel natt. Det har inte hänt sen jag var 15 år och inte hade whiplash.
Men andra har väl sina issues på andra plan liksom..
 
Fast om jag ska vara allvarlig så är korrekt benämning på mig "jag ligger i sängen och vilar", för sova kan jag inte mer än i 2-3 timmarsblock. Sen vaknar jag av att jag måste vända mig eller räta ut stela leder, somnar om, ibland på 1 minut - ibland tar det längre tid. Sedan om och om igen hela natten. Mina leder stelnar ihop helt (pga ledsjukdom) av att inte röra sig, men ska man sova så måste man ligga still = moment 22.
Så att kalla det sova är kanske för mycket sagt ;)
Sovit en hel natt har jag inte gjort på de senaste 20 åren, som mest fått ihop 4 timmar i sträck tror jag, men man vänjer sig eller nåt :angel:

Men det är inte "synd" om mig. Man får acceptera och anpassa livet efter sitt mående, så är det bara :up:
Jag snurrar också friskt. Stelnar till om jag ligger stilla och behöver räta eller böja leder.

Så den där hotellnatten med tempurmadrass var vidrig. Vaknade ofta och fann att jag låg på nån sorts puckelpist... :rofl:
 
Sambon gjorde fläskpannkaka. Så kommer han in hit och ser skamsen ut. Han hade haft i bara halva mängden mjöl av misstag. Så jag sa att det kanske bara blir soppa. Så nu tog han ut plåten ur ugnen och hällde det i en skål och vispade i mer. Med en massa fläsk etc i. Får se hur det blir. 😅
Han hade tagit ett durkslag och silat fläsket innan visp. 😅
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 136
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 743
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 963
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp