Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade till av ett ljud från köket så gick upp för att kolla då Wilma låg kvar under det varma täcket. Såg såklart ingenting och Wilma låg kvar under täcket när jag kom tillbaka, jag som trodde hon skulle följa med iaf när jag steg upp. 😸

Lille Skrutt följde däremot med matte men var snabbt tillbaka till sängen och mötte mig med en boll i munnen. Den bollen hamnade under kudden så nu ligger han bredvid Wilma under täcket. 😾

Själv försökte jag somna om men fastnade istället med Martin Clunes och Heavy Horse Power på TV4. :up:
 
Calvin the Cat kom ner till köket. Jag tassade iväg efter dreamies och bjöd. Han tuggade inte ordentligt :cry:

Inser att jag behöver köpa blötmat till gamlingen. Hade han varit tam skulle han kollats. Men det är han ju inte. Inte det minsta handtam, håller ett avstånd på minst nån meter.
Fast om du misstänker att han har problem i munnen måste du lösa det på något sätt, du får inte ignorera det. Fånga i fälla och söva för undersökning av munnen? Det eller avliva är dina alternativ, inga djur får lida i onödan.
 
Obeskrivligt trött idag. Svårt att somna igår så slocknade väl runt 2. Sonen vaknade 40min senare och har tjatat sig igenom morgonen för att vi ska gå upp. Så vid 05.15 gav jag upp och gjorde morgon. 🫠🥱

Det blir en lååååååång dag idag… 🥱😴🥴
 
Katten lurade mig helt idag. Sambon ska ge en halv påse blötmat till frukost, men idag var hon tydligen så hungrig att hon fick hela. Sen gick jag upp en timme senare och tänkte ge den andra halvan, men det fanns ingen påbörjad påse. Så hon fick en halv till 😅 hon behöver dock upp i vikt, så ingen större fara. 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 138
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 746
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 964
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp