Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt värmeunderlag till varulven som äntligen är på väg, är på väg till ett utlämningsställe som jag måste köra en omväg på fem mil för att hämta. 'jag kan inte själv välja utlämningsställe enligt PostMord utan det kan bara avsändaren göra, som inte heller fick välja när det lämnades in. Nu hoppas jag bara att de ringer PM och får göra ändringen så jag antingen får hämta det där jag passerar sgs varje dag eller att min omväg bara blir 1,2 mil. :banghead:
Posten har en del... ...intressanta sätt att hantera sina paket på.
 
Haft läkarsamtal. Började med att säga nej till att ha tre läkarstudenter i rummet. Inte en chans att jag skulle få fram några ord då.
Men läkaren var bra, jag är sjukskriven månaden ut, slipper ny medicin och blir kvar här tills jag är stabilare.

Jag är så tacksam över att jag i princip alltid blir bra bemött av psykiatrin. De lyssnar på mig och stödjer mig på ett bra sätt. ❤️
 
Jobbar men enligt dogsen är det lekpaus
trollet.jpg
 
Klart.se har en fantastiskt förmåga att hitta var jag bor... "Visa vädret där du bor". Okej! Svar: Östersund... :eek: :confused:
Jag bor i södra Småland... :D

Vi bor efter en liten atervands gata med 10 hus ... Nar jag kollar vadret kommer min gata upp och prognoserna stammer mycket bra.
Nu har vintern kommit hit. Prognosen sager att vi far en mulen dag och 2 soliga dagar under de narmaste 10 dagarna. Detta eviga regn ... men det ar battre an sno och is.
 
Trött som en utter. Fortfarande inget glitter på golvet och inga hästar här :cautious:
Tycker att det borde vara en mänsklig rättighet att få ha glitter på golvet och hästar på sitt jobb :p

Snart ska jag dock packa ihop och bege mig hemåt. Sen till ridskolan! Där finns häst och kanske lite glitter på golvet? 🤔
 
Trött som en utter. Fortfarande inget glitter på golvet och inga hästar här :cautious:
Tycker att det borde vara en mänsklig rättighet att få ha glitter på golvet och hästar på sitt jobb :p

Snart ska jag dock packa ihop och bege mig hemåt. Sen till ridskolan! Där finns häst och kanske lite glitter på golvet? 🤔
På min konsthögskolan kallade vi glitter för damm då det låg lite här och var i hörnen efter fester. Underbar tid. ❤️
 
Minus 15. Jag vill inte. Hunden vill inte heller Han accepterar äntligen sitt täcke, men tassarna fryser.

Jag behöver bära ved och elda i pannan.. Eftersom han inte kan vara lös och inte gillar att bli lämnad inne - plus behöver rastas - så är han bunden i vedskjulet medan jag lastar skottkärra och kör till pannrummet.

Vet inte vem av oss som tycker detta är värst.
Kylan består några dagar. Tyvärr.

Och så HATAR jag rådjuren. De krafsar upp gräsmattan på jakt efter ekollon. Det ser ut som tuvor på fotot men är gropar i snön.

1701701432210.png
 
Är lite stressad över att få in en ombudsansökan. Själva fullmakten är ute och valsar med PostMord och det känns stressigt as hell just nu.

Jag har nu spenderat dagen med att åka till ytterförort för att jaga underskrift av firmatecknare. Var Post Mord har förlagt den tidigare fullmakten är höjt i dunkel. Men nu har allt scannats in och ligger nu hos Socialstyrelsen. Hoppas att de är lite mer effektiva än Post Mord 😅
 
Jag fick en snilleblixt häromdagen som gjorde att jag kunde hämta lite ved själv, med hjälp av rullstolen idag. Så sjukt nöjd! Känslan att klara grejer själv är rätt underbar (fast jag är bra på att både be om och ta emot hjälp också). Hästarna undrade lite vad jag pysslade med. Sötona! Väldigt vacker vinterdag här idag med blå himmel och snorkallt. Värmevantarna är verkligen guld.

Nu brasa, julmusik (vilket också är en återerövring att kunna lyssna på musik, om än kort stund, svag volym och inte alltför rörig ljudbild) och katt med en :laugh: nyklippt tass 🐾
 
Har stoppat in mat i ugnen och är hungrig för att jag återigen har slarvat med mat. Ätit en gång i dag så kroppen är inte nöjd alls. Förståeligt. Skitsvårt att få ordning på maten ibland ju.

Annars har jag inte gjort mycket mer än promenerad med spiondjuret. Och hämtat in granen. Får se om jag sätter upp den i dag.
Har tittat på lite klipp från Girl with the dogs, jag som inte ens är intresserad av sånt tycker att just hon är intressant!
 
Morgonen började inte på tipp topp då röda veckan inledde med en kass känsla. Men jag är glad att jag stannade kvar på jobbet då jag mådde bättre senare för innan jag slutade så tog chefen mig åt sidan och sa att de ville anställa mig :banana: Det är en del kvar och upp till AF lite grann också då det innebär lönebidrag. Men ändå! Positivt att de vill ha mig kvar!
Blev en bra födelsedag trots allt! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 139
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 746
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
567
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 965
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp