Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Morgonen började inte på tipp topp då röda veckan inledde med en kass känsla. Men jag är glad att jag stannade kvar på jobbet då jag mådde bättre senare för innan jag slutade så tog chefen mig åt sidan och sa att de ville anställa mig :banana: Det är en del kvar och upp till AF lite grann också då det innebär lönebidrag. Men ändå! Positivt att de vill ha mig kvar!
Blev en bra födelsedag trots allt! :D
Grattis på födelsedagen 🥳 Och grattis till jobbet, hoppas allt går i lås 🤩
 
Tandhygienisten ordinerade munskölj med fluor.
Köpte en Listerine och AJ vad det svider i munnen!

Finns det nån sort som inte är lika stark och som inte dödar tungan??


Flux mild mint använder jag sen ett gäng år. Mildare smak och svider inte när jag har små sår i munnen (jag "tuggar" på insidan av kinderna/läpparna ibland när jag är stressad etc).

Dessutom bättre för tänderna, enligt vad jag fått till mig från tandhygienist och tandläkare. Listerine är mer ett munskölj med lite flour i - och alkohol. Flux är ett flourskölj. (Enligt Google innehåller Listerine ca 0,05% flour, Flux ca 0,2% flour.)
 
Senast ändrad:
Morgonen började inte på tipp topp då röda veckan inledde med en kass känsla. Men jag är glad att jag stannade kvar på jobbet då jag mådde bättre senare för innan jag slutade så tog chefen mig åt sidan och sa att de ville anställa mig :banana: Det är en del kvar och upp till AF lite grann också då det innebär lönebidrag. Men ändå! Positivt att de vill ha mig kvar!
Blev en bra födelsedag trots allt! :D

Grattis på födelsedagen! 🎈
 
Tandhygienisten ordinerade munskölj med fluor.
Köpte en Listerine och AJ vad det svider i munnen!

Finns det nån sort som inte är lika stark och som inte dödar tungan??
Har du ätit något med mycket vitlök i? Jag får en fruktansvärd reaktion i munnen om jag äter vitlök om den inte är mycket välkokt och sedan använder något med fluor i.
 
Klart.se har en fantastiskt förmåga att hitta var jag bor... "Visa vädret där du bor". Okej! Svar: Östersund... :eek: :confused:
Jag bor i södra Småland... :D
Mrkoll är extremt dålig på att pricka in rätt plats på sin karta. Jag sökte efter en person på adress A i stad B, mrkoll visade upp en karta ”här bor x” på adress A i stad E, ca 80 mil bort.:cautious:
 
Bra, tack!
Ska investera i flux istället. För vidrig var ordet.
Jag tycker att Flux mild mint är för stark också men det finns en Flux mild mint med aloe Vera, den är ännu mildare. Tack vare den kan jag fluxa mycket oftare.
Det finns även barn-flux med jordgubbssmak(?), men då är det väl mindre fluor i.
 
Var feberfri så det var härligt att vara i stallet igen och mysa med älskade pållan som verkade glad för att se matte ❤. Himla skönt att få frisk luft i kylan (typ 10 minus) trots att tårna frös en smula en liten stund och det nöp i kinderna den stunden jag var där vilket ju var ett tag då jag ju fixade i långsam takt då en ju är lite matt.

Mmm vinterns första julvörtsmörgås ikväll😋. Och så höll vi på att skratta halvt ihjäl oss sambon och jag, av Solsidanavsnittet då Fredde tagit botox 😂🤣, tur vi inte satt i halsen 😆.
Nehej sovtajm; hoppas tempstegringen (precis vid febergränsen) ger sig igen 🙃.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 143
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 749
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
567
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 971
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp