Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snart dags att åka och jobba.

Såg att det är -15 på min mätare så säkert någon grad extra ute sen. Ångrar så att jag aldrig gick ut igår för att åka och posta mina paket +satte i motorvärmare för idag. Min bil lär ju vara en isbit nu. 🥶
 
Ledig dag. Steg upp kvart i 9. Druckit te och ätit choklad. Ska ta en promenad. Om det inte känns för kallt blir det ett besök i Gummifabriken.
 
Fy fan. Finns nog fan inget som gör mig så orimligt förbannad som när en brasjävel vägrar tända, svett av helvetet nu 😆. Säkert inte positivt att bli orimligt förbannad på skiten med influensaskit kvar heller 😝 lär väl bli klippt slut efter detta, brasjävel....! Så ni som är lite avis på att inte ha en braskamin att mysa vid...Det är inte alltid lika underbart 🤪😏.
 
-10 och jag tror min lägenhet läcker värme eftersom det är 17 inne. Jag vaggar fram som en pingvin som har pälsat på mig tjocka strumpbyxor, jeans, stickad polo, mycket varm stickad kofta och vinterkängor inköpta för Bollnäs. Pälsmössa och varm halsduk, handskar. Och min varmaste dun jacka som jag köpte för många år sedan när jag åkte till alperna. Nu sitter jag och svettas. Funderar på om det är värt det att inte frysa på väg från och till hem.
 
Nu börjar jag dessutom bli lite irriterad. Inte ens fått skriva in mig än, hade tid vid elva. Sure, bara en kvart men ändå..
 
Redigt slö. Vart iväg till mäklaren och lämnat fullmakt. Ska skriva papper på huset på torsdag men jag är inte på plats då.

Har ont idag och är så, så less och sliten :(

Vill bara hem och lägga mig i soffan med djuren men ska åka ut till huset och sätta upp lite adventsljuststakar först. Så det inte ser så öde ut.

Modfälld idag
 
Ett möte på Södermalm blev ombokat till teams. Folk vill inte bege sig ut i kylan.
Jag måste dock kamma mig och kanske byta om till ngt mer "corporate" än en stickad tröja 😅
Minns under covid då min granne Finans-Fredrik alltid gick runt hemma i kallingar och skjorta, slips och kavaj. En dag råkade han dock resa sig under ett teamsmöte :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 143
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 751
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
567
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 973
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp