Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pappa var här med min jullåda och jag har adventspyntat några dagar för tidigt.
Jag vill verkligen kräkas på snö och kyla.
Ljusstakarna mm fick det att kännas lite bättre.

Syskonbarnet var väldigt nöjd med NO-provet. Det var skönt att tre timmar inte var bortkastade.😉

Ligger i sängen, nyduschad.
Har inget att se på. Men kanske kommer på något.
 
Snubblat över en, för mig, helt ny hästras: Marwari. Kommer från Indien och kolla öronen! :love:
3-Marwari-400x600.jpg

(Bild snodd från google)

Ja deras är är verkligen annorlunda
 
Nyss ställt iordning det sista ifall jag åker till mamma över helgen så ser på gränsbevakarna och äter lite kräm. Lilla herrn är upp i tok och redo att krypa ner i väskan, gulligaste mattegrisen nr 1 :heartHan får dock stanna hemma med Lillkatten oavsett.
 
Näej! Råkade koka pasta i 6min som egentligen skulle kokat i 9 min :arghh: Och så känner jag ett "litet" behov av två katter till pga såg precis ett inlägg om två kattungar som är i desperat behov av ett nytt hem. Mitt hjärta blöder för alla katter som inte har ett tryggt hem 😭❤️


Nu ska jag i alla fall fortsätta leka lite vuxen (aka få gjort skolarbete). Men helst hade jag velat krypa ner i sängen med min virkning. Tänk så mycket enklare det hade varit om det jag vill göra och det jag borde göra hade varit samma sak? :idea:
Men, först leka vuxen. Sen virka.
(Fast jag hade gärna gjort det i omvänd ordning :laugh:)
 
Misstänker att jag har hälsporre efter sommaren då jag gick alldeles för mycket i sandaler som inte har anpassat efter hålfoten 😅
Har haft inlägg/anpassade skor under hösten och även nu. Men det är inte så skönt när man går hemma med bara strumpor. Eller om man vill liksom gå på en julmarknad och råkar sätta sig en stund 😭😅
Jaja, får skylla mig själv..
 
Gud vad det har snöat och blåst här! Det har verkligen snöat i sidled så man knappt sett och fått luta sig mot blåsten. Sambon hade varit gullig skottat gångar på tomten åt mig till stall och hage och plogat till ridhuset. Men det blåser och snöar så att det drivit ca 20-30 cm snö över det ändå.
Det jobbigaste med träna hästarna idag var lätt att pulsa till ridhuset! 😅
Stackars ena stallpersonalen var själv IOM att andra tjejen är sju och gårdsägare är utomlands. Blir ju alltid extra jobb vid sånt här väder med. Det var så mkt snö att hon knappt kom upp för backen till ena stallets gödselstack. Och så blev det något vattenläckage i ena sadelkammaren. Som tur är var sambo hemma och kunde ploga, hjälpa till att köra ut foder och laga vattenläckan. 😅
 
Det var en riktigt fin vinterdag igår i kylan; underbart vacker soluppgång och så kallt att snön gnistrade och bildade vackra mönster på stallfönstren 😍. Tack vare kylan lyckades jag longera hästen en kort stund igår med massa övergångar mellan skritt och trav 😊. Till skillnad mot idag, närmare nollan igen och besvärliga styltor för bästa pållan så det fick bli vilodag och ta lite julbilder 🥰. Men nu är det verkligen hög tid att sova! 🥱😴
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 104
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 931
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp