Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
En läkare ringde nyss och bara ”och du mår…?”
Jag ”jo men tackar som frågar det kunde varit värre”
Tydligen tydde mina provsvar på ngt annat 😅

Men jag mår betydligt bättre än igår. Ska t.o.m. bege mig till kontoret idag vid lunchtid.
 
🥳 Maken fick besked idag att han blir kvar på nuvarande arbetsplats minst ett år till. Han har hyrt ut sig själv på timme och det är ju alltid lite osäkert. Det finns gott om jobb men det fanns risk att han skulle behöva pendla. Men nu blir han kvar minst ett år, 3 min hemifrån och kan ha med sig Ville på jobbet eftersom han är själv där och ingen som har åsikter om hundar i kupan. :)
 
Sovit som klubbad inatt, hade helst legat kvar nån timme till men är utcheckad, mitt i övningen och väntar på att dagen går så jag får åka hem nån gång. Hemma tidigast efter 20, direkt åka och hämta vatten till hästarna och sen hem och sova.

Fick ny möteskallelse för i morgon bitti, ledig dag, kl 08:30. Tror jag tar det från sängen. 😎
 
Stort grattis alldeles för mycket i efterskott @Avalbane!

90dcd73ffb4c61f56c0ebbfc0a7f0a2e.jpg
Tack så mycket! Vilken fin tårta. 😍
 
Lär ge mig ut idag igen och köpa kuvert. Varför kan inte alla blanketter skickas in digitalt? Störigt att jag inte tänkte på det igår när jag ändå var iväg och handlade.
Bara att göra sig iordning och bege mig ut i snön igen då.:meh:
 
Jobbar. Lyssnar på folk som pratar. Pratar. Ser på powerpointbilder. Gör egna powerpointbilder. Dricker kaffe. Läser mail. Skriver mail. Dricker mer kaffe. Det här är inte den roligaste arbetsdagen ever men det är väl bara att kompensera med ännu mer kaffe antar jag? Så jag gör kaffet lite starkare, hämtar andan och startar Powerpoint igen.
 
Skickade mammas bästa kompis på mamma imorse :angel:
Hon har haft krångel med teven som gått sönder och halvt gått sönder själv i tankarna över hur mycket en ny tv skulle kosta. Jag märkte imorse att hon behövde prata av sig så jag bad hennes kompis att ringa henne. Fick ett sms för en halvtimme sedan att mamma hade pratat med både kompisen och hennes man, och att det var nog bra för henne att prata av sig ... tolkar det som att hon pratade halvt ihjäl öronen på dem :rofl::D
Jag får lite frid som bonus :angel::p
 
Jösses.. Jag skickade en fråga till mamma med en gif och hon svarade med "Vad är det??!"
Och i mitt huvud blev det till att hon skrek på mig som att hon inte ville bli störd :eek:😬
Visade sig sedan att hon bara tyckte att gifen såg ut som ett sår där något konstigt kom upp .... Det var en katt som kikade upp över kanten på en säng :cautious:

Höll på att få hjärtattack av hennes "??!!" först 🙄:rofl:
 
🥶 lämnade in ena stöveln för att limma fast klacken som gått sönder. Orkade inte åka hem för att sedan åka tillbaka igen efter 20 minuter så väntade i tunnelbanan. Nu är jag frusen inifrån och ut. Snöar rejält vilket bara är positivt! Bara inte de hoppar min hållplats igen.
 
Nu har jag kommit hem. Försökte köpa polkaströssel på Coop men det har de tydligen slutat med. Buuuu.
Ska värma lite mat nu och sen vänta på att dottern kommer hem från skolan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 103
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 929
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp