Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
När sambon fick ont i ryggen för två år sedan så köpte han en snordyr säng och har inte ångrat sig! Kostnaden per timma man använt saken blir ju rätt låg till slut. 😅
Så är det ju.. och jag brukar ha ont i ryggen men är så van att jag typ ignorerar det (tills det blir så illa att jag inte kan sova). Nu fick sambon låtsas vara Ebrah som trängs i sängen för att jag skulle ha en aning om hur jag alls ligger i en säng om nätterna :rofl: Men, då blev det tydligt att den här sängen är rätt. Sedan satt jag och grät av ångest en stund pga priset... Nu ska vi äta lite, hämta släp och köpa sängarna. Hoppas på bra sömn inatt.
 
Dagen över.. Nu en promenad och sen sängen
Då läkaren på reuma satte ut mediciner så kommer jag väl känna av det men det är en annan fråga.
Ätit lite och öppnat dagens post.
Hämtat melatonin.
Pussat på katten och bytt kläder.
 
Woho jag kom på vad det är som postnord aviserat. Det är pumpen till min kattfontän! Det stod 5-10 dagar leverans men det här går fortare än jag trodde. Nu när Megara äter torrisar är det ännu viktigare att hon dricker ordentligt. Jag gillar verkligen min miau fontän. Ljudlös och snygg.
 
Så är det ju.. och jag brukar ha ont i ryggen men är så van att jag typ ignorerar det (tills det blir så illa att jag inte kan sova). Nu fick sambon låtsas vara Ebrah som trängs i sängen för att jag skulle ha en aning om hur jag alls ligger i en säng om nätterna :rofl: Men, då blev det tydligt att den här sängen är rätt. Sedan satt jag och grät av ångest en stund pga priset... Nu ska vi äta lite, hämta släp och köpa sängarna. Hoppas på bra sömn inatt.
Det kommer bli bra! Köpte också jättedyra sängar till mig och barnet. Men vi är så nöjda! Priset glömmer man efter ett tag 😅
 
Nyss pratat med yngsta syrran, gullungen(nåja, hon är 19...) babblade på om sitt nya jobb och allmänna funderingar. Är så glad hon ringer mig för alla möjliga frågor :heart

Nu ska jag ta en tidig kvällsfika, sen blir det packa och duscha. Känns lite konstigt att jag inte har mer att fixa men är ju bara 1 natt borta. Misstänker jag kommer va klarvaken typ 2 timmar innan taxin dyker upp... ska åka 05.35 :sleep:
 
Dricker lite glögg och smygtittar genom fönstret på några poliser som gör något utanför fönstret. Känner mig dock lite som en extra blomkruka så ska nog fortsätta titta på dokumentären jag höll på att titta på istället.

Har varit mycket poliser i området sista veckan och jag erkänner att jag är lite nyfiken på vad de grejar med.
 
Åker hem och gula motorlampan tänds. Aldrig speciellt skojigt... :down:
"Min" mekaniker ska kolla den imorgon eftermiddag. Bara att hålla tummarna för mig - och bilen - att jag a) kommer till jobbet imorgon och sedan till verkstaden, och b) att det inte är något svindyrt fel på bilen.... :nailbiting: Lambdasonderna är redan bytta för inte så länge sedan, så de borde det väl rimligtvis inte vara. Hoppas att det finns andra saker också som inte är hysteriskt dyra att fixa!
 
Ångest. Har varit på Ikea och provat sängar. Den enda(!) som fungerade för sambon var den dyraste, och ärligt så var det den som jag tyckte bäst om också även om jag nog klarat mig med en billigare. Så jäkla mycket pengar :arghh:


Samtidigt behöver vi ju sova någonstans, behöver något som inte ger ryggont, och sover man bra mår man bättre och en säng används ju sjukt många timmar egentligen... Önskar att man kunde använda friskvårdsbidraget från jobbet för att köpa säng, men det gissar jag att man inte kan...
Min förra säng hade jag i 20 år. När jag i år köpte en ny så tänkte jag att om jag har den lika länge så blir den inte dyr i längden. Plus att jag hade haft den gamla alldeles för länge så jag valde med gott samvete en dyrare säng.
 
Dricker lite glögg och smygtittar genom fönstret på några poliser som gör något utanför fönstret. Känner mig dock lite som en extra blomkruka så ska nog fortsätta titta på dokumentären jag höll på att titta på istället.

Har varit mycket poliser i området sista veckan och jag erkänner att jag är lite nyfiken på vad de grejar med.
Här hade vi också underhållning... polisen kom förbi 'epa"gänget. Civilbil som hade missat ha på blåljusen och just då var det tyvärr nån som sladdade runt vid macken. Då tändes de gömda blåljus...

Underhållning på hög nivå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 348
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 102
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
490
· Visningar
24 779

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp