Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men gud vad stor bilden blev, såg jag nu när jag tog upp datorn. Laddade upp från mobilen, där såg den ju liten och rimlig ut , och nu går det inte att redigeraHalleluja! Bring har äntligen levererat paket och jag har därmed fått hålla nya boken i händerna för första gången (på omslaget ses min älskade gula , som just nu är utlånad och enormt saknad)
Visa bifogad fil 131535
Jag funderar på hur jag ska gå vidare med min värk.
Men är den inbillning så borde den la gå över.
Helt rimlig storlek!Men gud vad stor bilden blev, såg jag nu när jag tog upp datorn. Laddade upp från mobilen, där såg den ju liten och rimlig ut , och nu går det inte att redigera
Det här (acceptans) pratar man mycket om på kbt om/mot kronisk smärta och på smärtcentrum, så det stämmer.Jag tänker (obs bara min egen personliga inställning) att jag kanske måste acceptera att jag inte är smärtfri.
Acceptans tror jag är nyckeln. Och att försöka att hitta annat att tänka på, så att inte värken blir det man fastnar vid tankemässigt. Jag menar inte att du kan "tänka bort" värk, men det tjänar ju inte så mkt på att livet kretsar kring den.
Jag vet att det kan vara svårt, jag fastnar själv ibland så ovanstående är bara hur jag försöker tänka.
Ja. Håller med. Det är ju ett jobb att styra upp sig när någon tanke/känsla barkar år skogen.Jag tänker (obs bara min egen personliga inställning) att jag kanske måste acceptera att jag inte är smärtfri.
Acceptans tror jag är nyckeln. Och att försöka att hitta annat att tänka på, så att inte värken blir det man fastnar vid tankemässigt. Jag menar inte att du kan "tänka bort" värk, men det tjänar ju inte så mkt på att livet kretsar kring den.
Jag vet att det kan vara svårt, jag fastnar själv ibland så ovanstående är bara hur jag försöker tänka.
Jag har också gått på nån kurs i smärthantering. Mycket prat om att acceptera, notera att smärtan är närvarande men inte låta den ta allt för mycket plats i livet. Hjälpte mig mycket.Det här (acceptans) pratar man mycket om på kbt om/mot kronisk smärta och på smärtcentrum, så det stämmer.
Men det är bland det svåraste som finns
Sen att lära sig hur sin egen kropp fungerar, ofta är det olika på olika dagar - men med tid så lär man sig hitta de "goda" tecknen och får göra något positivt av dom. Jag gick på en kbt om detta hos hc's psykolog, det var väldigt givande. Inte direkt, men just med tid och mitt eget engagemang så har jag varit väldigt hjälpt av detta. Smärtcentrum hade inte lika mycket att ge mig, tyckte jag.
Så det jag vill säga med detta är att du @Sonic76 kanske kan fråga på din hc vad det finns för hjälp att få utöver ren medicin.
Om jag skulle enbart gå på medicin mot min kroniska värk så skulle jag behöva vara knarkare och det är inte ett alternativ
Jag tänker inte så mycket på den som ni verkar troJag tänker (obs bara min egen personliga inställning) att jag kanske måste acceptera att jag inte är smärtfri.
Samtidigt så verkar det uppta dina tankar väldigt - eftersom dina inlägg till en väldigt stor del handlar just om din värk och dina hälsobekymmer?Jag tänker inte så mycket på den som ni verkar tro
Men när jag blir begränsad i mitt arbete och inte får sova så påverkar det allt.
Idag har jag inte gjort ett jota. Tänker fortsätta med det hela kvällen. Har sovit i ett par omgångar.
Jag vill att den här febern ska ge med sig och hoppas att en dag i stillhet ska hjälpa. Det kan ju inte bli sämre i alla fall.... Vaknar med feber och den är nästan borta under dagen - med hjälp av panodil. Nästa morgon har jag feber igen.
Tröttsamt.
Det gör dina inlägg oxå och många av ozz andra medSamtidigt så verkar det uppta dina tankar väldigt - eftersom dina inlägg till en väldigt stor del handlar just om din värk och dina hälsobekymmer?
Det är ju just det som är det stora problemet med kronisk värk. Det påverkar ju livet både här och där och många av oss tvingas ju göra förändringar för att det öht skall fungera. För egen del fick jag byta yrke helt då hästjobb på klinik ej var ett alternativ längre.Jag tänker inte så mycket på den som ni verkar tro
Men när jag blir begränsad i mitt arbete och inte får sova så påverkar det allt.
Men så hemskt!Lämnade sonen i skolan i morse, åkte sedan till granngården och köpte foder och spån till hönsen för en halv förmögenhet.
Kommer hem, kånkar ut första spånbalen bara för att mötas av fyra döda höns i hönsgården. Kollar snabbt och inser att tre är instängda i huset (luckan hade åkt igen) och en är hysterisk ute i hönsgården.
Totalt 8 höns döda.
Någon har hittat en Weak spott i nätet runt gården och lyckats gräva sig in. Räven? Grävling? Mården? Ingen vet.
Fyra ensamma hönor kvar. Nu instängda i hönshuset och kommer inte kunna släppas ut inom det närmaste eftersom ”mördaren” hittat dig ett skafferi här.
Så uppgiven och ledsen. Alla mina favoriter är borta.
Jag tänker inte så mycket på den som ni verkar tro