Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hämtat upp tvätten. Nu måste den bara hängas upp och vikas ihop och bädda med rena lakan. Om jag inte gör det nu så kommer det ligga kvar i påsen tills det är dags att tvätta igen.
 
<snip> Tog ett halvt glas vin tidigare, men det förtar känslan när fruktflugorna kommer och dränka sig så jag måste sitta med handen över glaset. :meh:

Vi har fruktflugor overallt nu. Det ar flugor i tradgarden, i huset, i skolbussen, i bilen ... absolutely overallt. Jag lagger nagot over glaset. Just nu ar det en liten box som Scotch tape ligger pa toppen av glaset ... mycket elegant. :laugh:
 
Konstaterar att jag inte verkar påverkas märkbart av att ställa om till vintertid. Påverkas mycket mer av mörkret och kylan, som redan gjort entré.. Sitter i fåtöljen med lilla katten uppkrupen i mitt knä.
Omställningen i sig är väl okej, om det inte blev mörkt tidigare på eftermiddagen.
Tycker jag har mer nytta av ljuset då än på morgonen

Jag flyttar ju min sömn föer timmar till vardags nu och då, så jag märker inte direkt någon skillnad 😅.
 
Vaknade av att ena hunden behövde ut. Inte så kul, men det gav mig möjligheten att åter igen uppskatta området vi bor i nu. Och det faktum att vi nu bor på bottenvåning. Inga trappor, snabbt ut och betydligt finare område att gå runt i när vi väl är ute.

Dock saknar jag min säng. Nu sover vi i sambons säng. Jag kan inte säga riktigt vad som är fel, men jag gillar min mer. Den är dock smalare och han sover uselt i den. Om jag inte kan vänja mig vid den här så får vi väl köpa en ny 90-säng som är lika hög, så kan vi ha varsin halva som är så som vi vill ha dem.
 
Vaknade med huvudvärk, igen. Så onödigt. Dessutom vakna en timme tidigare än vad jag behöver. Också onödigt. Men men, nu är jag uppe och har ätit frukost och matat katterna. Bara att vänta på att klockan ska bli sex så jag kan åka till jobbet.
 
Hade inte kommit nästan någon snö men det är på ingång enligt SMHI.
Jag hatar det.
Fortfarande förkyld men mycket mindre iaf.
I dag har vi studiedag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 607
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 186
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 712
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 891
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp