Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha... Och där blev det måndag. Jag kan väl inte säga att jag blev förvånad direkt. Någonstans var det ändå rätt förväntat.

Jag förväntar mig en ganska lugn dag med få ärenden att hantera och få möten. Nu är det förstås inte alltid som förväntningar infrias när de träffar verkligheten. Med lite tur så brakar allting samman och vi får en stor maffig kris att hantera. :)
 
20231030_062207.jpg

😑
 
Är det fortfarande igång hos dig? Vattenfall aviserar på deras webbsida att det inte är igång än. Funderar på om det är en eftersläpning dr eller om det fortsatt är kallt.

Funderar på om det är värt att åka till jobbet och hacka tänder när jag kan sitta och jobba hemma framför brasan och ta möten via Zoom istället.
Jag har lyckats komma upp i 20° i min dragiga lägenhet så nog är värmen igång! :D
 
Tröttnade på soffan, lämnat vardagsrummet och värmen från kaminen åt katterna och nyss lagt mig på värmedynan. Känns konstigt nog som jag har träningsvärk men har inte gjort något speciellt i helgen. Ser hur lite klockan är så funderar på om jag inte borde kliva upp igen en stund?

Tog ett halvt glas vin tidigare, men det förtar känslan när fruktflugorna kommer och försöker dränka sig så jag måste sitta med handen över glaset. :meh:
Jag brukar lägga ett kort eller pappbit över glaset :idea:
 
Snöat några timmar och kommer fortsätta hela dagen. Nollgradigt så det kan bli halt. Sitter med hund i knäet och behöver fylla på te. Han gryr om jag lyfter ner honom. Som en bebis. Så jag drar ut få det, varm vovve är rätt mysigt.

Kommer nog vara trist längs vägarna så jag tror nog vi åker iväg till en skog.
20231030_082814.jpg
 
Prokrastinerar...
Råkade inse att jag har en miljard grejer att göra utöver mina löpande arbetsuppgifter och blev lite förlamad. Jag måste nog skriva en lista, prioritera och lägga in block i kalendern. Men just nu är hjärnan helt blockerad 🙈
Unnar mig tio minuter till sen ska jag försöka sparka igång mig själv.
 
Segt idag. Av någon anledning har alarmet på min mobil slutat fungera. Som tur var så vaknade jag av mig själv. Allting är på, det fungerade i lördags när det började pipa men inte idag. Mysko. Såg just att det ska regna 5.6 mm idag. Naturligtvis har jag inget paraply, men kom hit torr och hem spelar det inte någon roll om jag blir blöt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 607
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 186
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 712
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 891
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp