Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
PÄ vÀg in till stan för att leta efter medicin till halsen (vÀldigt irriterade slemhinnor vilket leder till rethosta..), och hÀmta lyxmiddag (vi har bestÀllt en fredagspÄse frÄn fiskhandlaren i saluhallen :d ).
 
Nej, han Àgs av en kompis vars liv kommit i vÀgen sÄ hon frÄgade om vi vill lÄna. Och inte kan man sÀga nej till honom? :love: A och han passar sÄ bra ihop ocksÄ!

DĂ„ Ă€r jag med, det lĂ„ter ju helt perfekt - vad roligt! En sĂ„n gullig gul gĂ„r ju inte att sĂ€ga nej till. đŸ„°
 
Sitter och tjuvlyssnar pÄ en kille och en tjej som har ett djupt existentiellt samtal om vÀnskap. Ganska intressant och ocksÄ lite uppflytande att höra mÀnniskor som reflekterar pÄ det sÀttet.
 
Jag har precis Ă€gnat en timme Ă„t att hjĂ€lpa min mamma som blivit scammad. 🙁 Hon hade fĂ„tt ett spam pĂ„ mejlen, som hon inte fattade var spam, om att hennes mejl hade blivit hackad och att de skulle hjĂ€lpa henne. Givetvis hade hon lĂ€mnat ut alla möjliga uppgifter, telefonnummer, personnummer, koder och gud vet vad.

Jag fick förklara för henne att det var det som var sjÀlva bedrÀgeriet. Vi HAR pratat om det och hon vet om att det finns internetbedrÀgerier, men ÀndÄ ringde ingen klocka.
 
Jag mĂ„ste stĂ€da. Men först sova middag 😮😮

Jag ska ocksÄ ta ner julpynt. Ta ner gardinstÀnger och stÀlla ut i förrÄdet och skruva upp nya. Flytta skohyllan till förrÄdet och skruva ihop nya.

Ta ut alla kartonger. FÄr fylla bilen. Vi har kartongÄtervinning precis vid huset men den Àr full.
 
Jag har precis Ă€gnat en timme Ă„t att hjĂ€lpa min mamma som blivit scammad. 🙁 Hon hade fĂ„tt ett spam pĂ„ mejlen, som hon inte fattade var spam, om att hennes mejl hade blivit hackad och att de skulle hjĂ€lpa henne. Givetvis hade hon lĂ€mnat ut alla möjliga uppgifter, telefonnummer, personnummer, koder och gud vet vad.

Jag fick förklara för henne att det var det som var sjÀlva bedrÀgeriet. Vi HAR pratat om det och hon vet om att det finns internetbedrÀgerier, men ÀndÄ ringde ingen klocka.
En lite Àldre slÀkting kunde inte förstÄ hur hen fick sÄ mycket spam (alltsÄ extrema mÀngder) dÄ hen "bara fyllde i sin mejladress pÄ alla stÀllen pÄ nÀtet dÀr det fanns nÄgot intressant."

Personen hade ocksÄ vÀldigt svÄrt att förstÄ att det Àr sÄ otroligt svÄrt att fÄ spam att upphöra dÄ det vÀl börjat.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt pÄ morgonen ÀndÄ. Hon mÄste ju patrullera Àgorna!
53 54 55
Svar
1 080
· Visningar
30 326
  • LĂ„st
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte pÄ TV-soffan igÄr.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 712
Senast: tanten
·
  • LĂ„st
Tjatter Kisse Àr trött i vÀrmen, hon tycker det Àr alldeles för varmt. Det tycker matte ocksÄ...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 891
Senast: grodan21
·
  • LĂ„st
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt nÀr jag grÀvde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 154
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Stil pĂ„ bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp