Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kallt zom fan! Försöker på alla sätt att ta mig ur byn till en ztörre håla, för fan trafikverket, hur zvårt kan det vara!!??
Nu får jag zkumpa dom 1 1/2 milen till Hörby, tar med grannen zå vi är 2 om något händer eller någon ztår ivägen o vi måzte hjälpa.
 
Sitter på bussen hemåt. Faen vad glad jag är åt att bo på en ort med bra kollektivtrafik till/från stan (ca 1h/4,5-5mil bort) ! Visst, bussens tider passar inte alltid helt perfekt (och vi snackar om ca 1-2 avgångar/h, inte var tionde minut), men det är det värt 🥳 .
 
Hemma efter en lång och mycket kall utflykt till Biltema i Bredden i Upplands Väsby. Det finns stunder där man hett längtar efter bil, som idag när jag fick åka ca 1.5 timmar med buss, pendel, buss, buss och stå och vänta en halvtimme här och en kvart där. Sedan drygt en timme hem igen. Men nu är jag hemma och håller på att tina upp, med ny värmedyna som katten kan mysa på. Vad gör man inte för Megara.

Helt rätt hälsar en liten brun katt. Det som skulle kunna göra det ännu bättre vore en öppen Dreamiesburk och ett glömt paket leverpastej på diskbänken 😼
 
Hemma efter en lång och mycket kall utflykt till Biltema i Bredden i Upplands Väsby. Det finns stunder där man hett längtar efter bil, som idag när jag fick åka ca 1.5 timmar med buss, pendel, buss, buss och stå och vänta en halvtimme här och en kvart där. Sedan drygt en timme hem igen. Men nu är jag hemma och håller på att tina upp, med ny värmedyna som katten kan mysa på. Vad gör man inte för Megara.

Helt rätt hälsar en liten brun katt. Det som skulle kunna göra det ännu bättre vore en öppen Dreamiesburk och ett glömt paket leverpastej på diskbänken 😼
oj det var en lång tripp!
 
Hörde hur det small vid ett övergångsställe varpå en tonåring skramlade sig upp från marken någon sekund senare. Hjärtat i halsgropen tills det visade sig att två bilar glidit in i varandra samtidigt som tonåringen halkat omkull bara en halvmeter framför dem.

Tack och lov för vettiga människor som snabbt såg till att tonåringen var oskadd och inte gjorde något konflikt av skrapmärket som blev på bilarna :bow:

Ta det försiktigt ute på vägarna allihop!
 
Nyss kommit hem och stoppat en finduslåda i mikron. Är dyngtrött men av någon underlig anledning känner jag mig supertaggad på att röja upp allt jag skjutit upp :confused: hoppas känslan håller i sig till imorgon för mitt fokus ikväll är att hålla mig vaken till 21.
 
Jözzez vilket meck för att komma till en ztörre by än denna, började mot hörby, hann inte enz ur byn innan det blev tvärztop pga en lastbil, vända o körde mot tollarp där jag redan blivit varnad för div olika vägprobem, men lappzjukan o medicinbristen var stor, 18km (ToR) på 2an växel, hade en bil bakom mig vid ett tillfälle sen kom vi till ett lössnö området och POFF så var han borta :eek: han höll troligen inte i ratten o flög därmed ut på åkern, så kan det gå..................
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
53 54 55
Svar
1 080
· Visningar
30 326
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 712
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 891
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 154
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp