Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådärja! Medan sambon fixar hemma har jag gett pållan vilodag och själv svettats floder i äckelkvalmet (och känt ryggen få jobba 👌) genom att baxa in en pall med kutterspån åt pållan inför hösten 😊. Blev några vändor med bilen mellan stallplan och logen men nu är alla 24 balarna på plats 💪. Fick höra att Vida stallströ hade ringt och kollat om det var okej att göra leveransen utan lastbil med loggan på då tydligen en del nekar det- var nog det töntigaste jag hört på länge, sicket fjanteri! Men plasten var ganska uselt faktiskt, lite irriterande.
Nehej! Bäst att göra oss färdiga; ska snart åka och fira svärfar som fyller år idag 🥳.
 
IMG_20230910_125341531_HDR.jpg

Jag klättrar i mitt ena äppelträd och försöker få lite ordning bland grenarna. Guldhästen har tråkigt i sin sjukhage, så jag tänkte passa på att beskära äppelträden nu och ge henne lite grenar att pilla med. Gnälliga granntanten har varit här och hållit mig sällskap och klagat över värmen, fukten, att mitt äppelträd är gammalt och skruttigt, att det är förjävligt att det ska rasa ner så mycket frukt och att det är jobbigt att ta hand om den, att det är synd om min hund som löper och ännu mer synd om hennes ena hanhund som skriker för att min tik löper m.m m.m. 😂
 
Visa bifogad fil 127714
Jag klättrar i mitt ena äppelträd och försöker få lite ordning bland grenarna. Guldhästen har tråkigt i sin sjukhage, så jag tänkte passa på att beskära äppelträden nu och ge henne lite grenar att pilla med. Gnälliga granntanten har varit här och hållit mig sällskap och klagat över värmen, fukten, att mitt äppelträd är gammalt och skruttigt, att det är förjävligt att det ska rasa ner så mycket frukt och att det är jobbigt att ta hand om den, att det är synd om min hund som löper och ännu mer synd om hennes ena hanhund som skriker för att min tik löper m.m m.m. 😂
Kul granne 😂
 
Spionen spionerar från ballen som vanligt, skulle vilja bo så jag kan ha hundgård åt honom, han skulle ju älska att vara där all vaken tid-nästan. Förstår verkligen varför så många har huskysar i hundgårdar :)

Själv har jag gjort nytta och tagit en dusch och kört ett varv med dammsugaren och vattnat blommorna. Det är söndag och städdag ju. Funderar på att gå igenom mitt ena skåp och se vad jag har för mat där, får Smakbox i morgon samt ska beställa matleverans hem, kanske dags att se vad som gömmer sig på mina hyllor jag inte når utan stol :D

Ska också beställa en baddräkt, har ju fixat ett årskort på badet/gymmet här så nu finns inga ursäkter!
 
Ja, precis. Mina svärföräldrar. Ibland måste man kompromissa i ett förhållande. Så jag följde ändå med trots att jag verkligen inte hade lust.
Självklart måste man kunna kompromissa, men det beror ju på kring vad och i vilket sammanhang. Om jag, säg, hade planerat in en dag när jag skulle plugga inför en tenta så hade jag ju inte bara kunnat åka iväg istället på besök hos släkten. Helt generellt tänker jag på en kompromiss som: Han ville x och jag ville y, så vi gjorde z. Det vill säga att ingen får precis som den vill, men att båda får lite av det de ville ha... :)
 
Ja ibland skrattar jag bara åt att hon lyckas hitta något negativt i precis allt. 😂
"Alla grenar som pekar nedåt måste bort."

Mjo men nu beror det på lite hur och var de växer. Detta träd hade noll symmetri och höll på att välta in till buttertanten när jag flyttade in här 2016, så det har tagit några år för mig att få motvikt på andra sidan för att rädda trädet. Då har jag ibland fått spara några grenar som jag egentligen vill ha bort, men de får sitta kvar för att hålla trädet stående. 😁

(När hon haft tillräckligt många åsikter om vad jag höll på med, påminde jag henne att jag gått en trädgårdsutbildning med beskärningskurs.) 😇
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 054
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 754
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp