Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hundpromenad med 15 åringen (hunden är 15 alltså).
Har lugnat ner mig lite för jag ska på jobbmöte på fredag :rofl: Skönt ändå såhär under semestern. 1 timme på länk så det blir bra.
IMG_1924.jpeg
 
Jag såg precis på en sida på facebook där en person säljer sex stycken pinnstolar för 100 kronor styck. Stolarna är Lilla Åland, vilket säljaren inte verkar medveten om och de är i jättefint skick och potentiella köpare köar. Nu funderar jag på om jag ska informera säljaren om att hon borde ta bättre betalt. Samtidigt innebär det ju att ”fyndaren” kommer att bli besviken. Hur skulle ni ha gjort?
 
Jag såg precis på en sida på facebook där en person säljer sex stycken pinnstolar för 100 kronor styck. Stolarna är Lilla Åland, vilket säljaren inte verkar medveten om och de är i jättefint skick och potentiella köpare köar. Nu funderar jag på om jag ska informera säljaren om att hon borde ta bättre betalt. Samtidigt innebär det ju att ”fyndaren” kommer att bli besviken. Hur skulle ni ha gjort?
Jag tänker att du inte borde använda uttrycket ”ta bättre betalt”, för det handlar om så mycket mer än vad saker är värda och andra är beredda att betala för. Däremot kan man informera säljaren om vad det är man tror att hen säljer och att den typen av möbler är eftertraktade och ofta säljs för betydligt mer pengar när de är i fint skick.

Bara genom att se annonsen har du ingen skyldighet åt endera hållet tänker jag, så då kan hjärtat få styra.
 
Jag såg precis på en sida på facebook där en person säljer sex stycken pinnstolar för 100 kronor styck. Stolarna är Lilla Åland, vilket säljaren inte verkar medveten om och de är i jättefint skick och potentiella köpare köar. Nu funderar jag på om jag ska informera säljaren om att hon borde ta bättre betalt. Samtidigt innebär det ju att ”fyndaren” kommer att bli besviken. Hur skulle ni ha gjort?
Jag googlade. Hur vet du säkert att stolarna är Lilla Åland (och värda väldigt mycket) och inte någon kopia?
 
Frukostrast på jobbet, blir knäpp av att vi har en extremt pratig och mansplainande gammal gubbe som reparatör här. Och min mest pratiga kollega som bara hakar på. Mina öron och hjärna dör en plågsam död här. :arghh:
 
Blev ombedd att göra bokförings uppgifter. Wtf! Jag kan inte det! Nå väl det var inget problem när jag förklarade.
 
Nu är jag mjuk, och mör. Har varit på massage på morgonen. Var lite skeptisk imorse men nu känns det skönt. Får bli ett avsnitt serie innan jag börjar med lunchen. Stallet i eftermiddag. Kan bli en bra dag!

Jag blev "misshandlad" av särbons moster i förrgår. Det gör f-n så ont men det känns riktigt bra nu (och samma dag när hon slutar behandla då :angel: :D).

Hon är otroligt duktig, Anja P samt delar av damlandslaget gick hos henne när hon var aktiv :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 712
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 891
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp