Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du är alltid så himla snäll. :heart Fina människa.
Jag vet att jag mest är övertrött, det här är tredje veckan utan ledig dag och varje motgång känns som apokalypsen. En bränd sparris eller slokande chiliplanta och livet är slut, typ. 😅
Imorgon jobbar jag bara några timmar. Det blir bättre.
Gullig du är! :heart
Jag kan också deppa ihop och bli skör när jag blir så där jättetrött efter noll ledighet på länge. Både grina för skitsaker som man annars skulle garva åt och grina floder för att något fint eller dåligt händer andra.
Hoppas du kan ladda batterierna!
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Fått laser på en fot och ätit gosallad.
Jag är trött och det är ändå lillördag.
IMG_1830.jpeg
 
Man vet att man bor I ett blåshål och det blåser satan när man får bildörren på halsen när man inte hunnit sätta sig I bilen 😆 och man vet att man är hästtjej när när man hämtar ut en tung låda från matsmart när närbutikens ägare föreslår vagn? Asch då den orkar jag bära 😄. Lite snörvlig plötsligt men är ju tydligen mycket höga halter björkpollen så är väl det 🙃. Hem och packade upp lådan med en hel del som både jag och sambon vill ha; dels nyfikna på grilloljan Västkust från Caj P 😄. Finchoklad och lakrits lär jag få ha ifred och fina ögonskuggor och highlighter till riktigt bra priser 👍.
 
Här blåser det också och är byigt som satan.
När hundarna liksom lutar sig mot vinden för att kunna ta sig fram och sen slutar den så raglar de ju ngt steg åt sidan och så hugger vinden i och de åker ngt steg åt andra hållet. Ena hunden höll på att blåsa omkull när hon gjorde nr 1 och en by blåste iväg henne. Den andra var smart nog att söka lä. 😅
 
I förmiddags firade vi den bästa och finaste morfarn jag vet ❤. Av mina mor- och farföräldrar (alla bortgångna sedan flera år utom morfar) är morfar den som stått mig allra närmast och varit ett tryggt stöd i 35 år ❤. Har alltid tyckt att eftersom morfars farfar och hans far blev 96 resp. 94 så "måste" han bli 92 men idag fyller han 88 år och det värmer mitt hjärta att ha fått fira ännu ett år för nu har sjukdom och ålderdom börjat ta ut sin rätt allt mer med vad det innebär ❤. Det är givetvis påfrestande att se en älskad anhörig tappa sitt forna jag i kraft och styrka även om mycket finns kvar med humor och jag insåg plötsligt att nu måste jag stå på mina egna ben och stödja tillbaka, givetvis ska jag klara det efter all klokskap inte minst han gett mig genom livet ❤.
 
Här blåser det också och är byigt som satan.
När hundarna liksom lutar sig mot vinden för att kunna ta sig fram och sen slutar den så raglar de ju ngt steg åt sidan och så hugger vinden i och de åker ngt steg åt andra hållet. Ena hunden höll på att blåsa omkull när hon gjorde nr 1 och en by blåste iväg henne. Den andra var smart nog att söka lä. 😅
Stackars 😂😂
 
Jag laste nyss en artikel om hur Bergslejon ar "tradgardsarbetare" och ser till att hjalpa sitt byte att va extra naringsrik mat. 😲
Det ar forskare nara Yellowstone park som har konstaterat att de 12 bergs lejonen de studerat har fangat tillrackligt med byte for att astadkomma 100000 kg "decomposing" material.

Material (skinn, ben, what ever som blir over) som get jorden naring som gor vaxterna mer naringsrika ... och darfor lurar in bergs lejonen's bytesdjur (mest elk (kronhjort) och liknande) att beta just dar bergslejonen anser att det ar ett perfect stalle att ligga i bakhall och skaffa middagen.

Tank anda vad naturen ar fascinerande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 122
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 840
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp