Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som vanligt på onsdagar är jag ledig. Och eftersom jag är ledig mitt i veckan för att jag ska kunna vila upp mig så gick jag och la mig igen efter frukosten och sov en timme till. Välbehövligt!

Resten av dagen ska jag städa lite, åka till psykologen och allmänt ta det lugnt.
 
Lilla Luna är nya städhunden. <3 Nio veckor. Det har varit så himla tomt i huset - familjen förlorade både sin gamla hund och katt ifjol, inom bara en vecka.

20230510_110501.jpg
 
Packar upp alla lådor jag hade med mig när jag bara var hemma o vände för några veckor sedan, sen tippen med alla tomkartonger, tomflaskor till panten och sen sätta upp ett paviljong här hemma med,tack o lov så blåser det mindre här och jag kan både skruva fast det i trallen o förankra det i husets väggar, då var det väl tusan om det inte ska stå kvar.
När det blir mindre varmt är det mera klippning av gräs som gäller.
 
Det var en... Udda föräldrautbildning idag. Första delen om vad som driver på respektive bromsar en förlossning var bra. Resterande delar gav både mig och sambon nästan sektliknande vibbar. Om ni bara för så häääääär så kommer ni knappt märka av att ni är i aktiv förlossning typ.

Sen de praktiska övningarna med hur i mitt fall sambon ska klappa på mig och pepoa mig under värkarna kändes bara som att de gjorde mig arg. :eek: Men vi kom hemifrån en sväng, fick sibyllalunch och konstaterade återigen att vi är rätt jävla lika ändå och har ungefär samma tankegångar och en sjuhelvetes bra kommunikation <3
 
Det sket sig direkt, mitt blonda jag hade inte räknat ut att en 6 kantig paviljong tar mycket mera plats än en 4 kantig som lätt hade fått plats, suck!
Nu åker den ut i en fb grupp och så får jag köpa en tråkig 4 kantig

20230510_143620.jpg


Och ja jag har redan funderat på om det går att rädda den men benet på gräsmattan förstör allt räddande
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 122
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 840
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp