Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har påbörjat 2a omgången klippning av gräs eländet , nu är jag nere på nästsista steget, den tjurar lite o är inte så självgående som den är när gräset är ordentligt klippt, men det tar sig, har även rensat 2 rabatter från döda pinnar o gräs mm (hatarbete)
Det ramlade in en nedmonterad bastu i mitt förråd ikväll så jag behövde ta ut gräsklipparen.
Det var ändå dags. Nästa vecka är nog gräsklippning oundvikligt. Känns för tidigt, om man tittar på hur trädgården ser ut :meh:
Så mycket som behöver göras först
 
Jag och dottern kollar på Sveriges mästerkock VIP.
Ska nog lägga mig senast vid 23. Är inte så hungrig så tar nog bara något litet sen. Det gör att jag borde hinna bli klar :)

Har ätit ordentligt på teamdagen. Frukostfralla, förmiddagsfika med ett glas grekisk yoghurt med granola samt rågbröd med kalkonröra, lunch med kyckling, potatis, skysås och grönsaker, brownie till efterrätt och slutligen eftermiddagsfika med panna cotta, morotskaka och äppelpaj med vaniljsås :d

20230510_115836.jpg
 
Fint firande av morfar som slutade med en fallolycka där han klämt armen så illa att han antagligen av den anledningen stasat (var blåsor) och var okontaktbar, oregelbunden andning och puls när en personal från hemtjänsten kom på besök som är som klippt och skuren för sitt jobb istället för den okompetenta som sist blev livrädd och ringde mamma i panik. Stackars min morfar 😭💔. De ville mamma skulle komma in till akuten så jag kan inte mer än fixa klart i stallet med harmoniska hästar och avvakta ❤.
 
Torkar tårarna igen, fast denna gång är det tårar av skratt. Maken lär sig svenska genom Duolingo vilket ikväll föranledde en ganska lång och väldigt fnittrig diskussion om orden cook, kuk, cock, kock, chef och chef samt hur de hör ihop. Ni skulle ha hört honom där han satt och mumlade "so kuk is cock but kock is cook which is also... Hang on, kuk, cock, chef... Wait what?" :laugh:

Jag skrattade så jag grät och kände mig definitivt som en fnittrig tonåring. Fnissar fortfarande :angel:
 
Passar på att vädra innan det blir sol mot fönstret. Fast det känns för kallt! Ändå är det 22˚ inne, hur kan det kännas kallt?!
 
Dagens pensum: fem möten över skype, två utbildningsmaterial i powerpoint som ska slutföras och endast gud vet hur många kannor kaffe som behövs för att ta mig igenom detta. Solen skiner och jag sitter alldeles ensam på hemmakontoret. Inte ens husdjuret är hemma.
 
I dag är jag hemma och har försökt mig på sovmorgon. Lyckades i alla fall ligga i sängen till 7! Att jag sov dåligt och vaknade klockan 4 behöver vi inte prata så mycket om :angel:
Det var lite jobbigt att tvinga mig att ligga kvar, eftersom jag var rastlös men jag känner nu att det nog var bra att liksom bara vila även om jag inte sov.

Har en hel del grejer jag funderar på att göra i dag, men allt beror på när de ska komma och fixa balkongen. fram tills de gjort det är jag fast här :)
 
Sömnen har ju blitt sådär i natt, fick ju även veta att morfar har vaskulär demens- vilket jag misstänkt ett tag då han pendlar mellan helt snurrig och helt klar!

Dags att starta dagen med frukost innan jag måste in till stan; testa zoegas sommarkaffe: mörkrost med toner av rabarber och nypon :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 122
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 839
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp