Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hunden undrar varför hon inte har fått någon mat, hur förklarar man att om du äter en mus i storleken av ditt eget huvud ,då har du fått mat för en vecka framåt, svalde den hel gjorde hon med, gud nåde henne om hon spyr upp den :yuck: , men hon blir 10 år om någon vecka o har aldrig kräkts innan så håller tummarna.
 
Sitter nyduschad i nybäddad säng och kan konstatera att idag var en ovanligt lång och låg tisdag. MEN jag såg blommande fläder och syrén på lunchpromenaden! Och jag kunde sitta i t-shirt och dricka ett glas vin i solen efter jobbet! Det finns hopp, även om det ska återgå till 13 grader och regn i några dagar från och med imorgon 🙄
 
Jag har färgat håret och gillar det, men mår rätt skit. Jag är trött, så sjukt jävla trött och har mörka tankar ikväll (ingen fara på taket.)
Bara en sådan fånig sak som att katten hängde ute i trädgården med mig, råkade trassla in sig och blev orolig så att han ville gå in gör att jag känner mig som den sämsta matten i hela världen. Här sitter jag och grinar.
Mina chiliplantor är små också! :cry:
 
Idag blev det minsann plötsligt sommarvärme och det var verkligen inte tokigt med en härligt mysig ridtur I skritt och trav med ett par stallkompisar och deras unghäst i den fina majkvällen 😍.
Efter skötsel, ridning och dusch var det ju dags att mysa ner I soffan och se första semifinalen av ESC; sambon såg bidragen och jag hela programmet. Flera bra låtar men allra bäst var ändå Loreen, jäklar vad hon gjorde det bra ikväll 😍.
Ungkatten myste I husses famn och så fick vi plocka första fästingen på honom någonsin tror jag. Verkar som de jävla äckliga asen 😡 (de får gärna dö ut!!) har ökat i antal då vi tagit flera stycken på honkatten redan och det tillhör inte vanligheterna. Sovtajm!
 
Jag har färgat håret och gillar det, men mår rätt skit. Jag är trött, så sjukt jävla trött och har mörka tankar ikväll (ingen fara på taket.)
Bara en sådan fånig sak som att katten hängde ute i trädgården med mig, råkade trassla in sig och blev orolig så att han ville gå in gör att jag känner mig som den sämsta matten i hela världen. Här sitter jag och grinar.
Mina chiliplantor är små också! :cry:
Ibland är man trött och skör. Hoppas du får sova och sen en bättre dag i morgon! :heart
 
Vilken jäkla dag! Har varit fullt kör sen i morse till nu typ. Har bland annat släpat med min ryggskottssambo till samhället i närheten för att han skulle hämta ut medicin mot ryggvärken.
Han hasade sig ur bilen som en sned ostbåge på fyllan precis bakom en väldigt överförfriskad man som också var sned, hade en ölburk i handen och gick som han var på en båt i kraftig sjögång typ. De såg likadana ut. 😅
 
Ibland är man trött och skör. Hoppas du får sova och sen en bättre dag i morgon! :heart
Du är alltid så himla snäll. <3 Fina människa.
Jag vet att jag mest är övertrött, det här är tredje veckan utan ledig dag och varje motgång känns som apokalypsen. En bränd sparris eller slokande chiliplanta och livet är slut, typ. 😅
Imorgon jobbar jag bara några timmar. Det blir bättre.
 
Ligger och tittar runt på Buke på telefonen när min YouTube på laptopen tycker det är en himla fiffig idé att spela Lejonkungens "Circle of life", ni vet den där Lebo M bara "NAAAANTS INGONYAMAAAA BAGITHI BABA!"

Jag skojar inte, jag hade fallit halvvägs ur sängen innan jag fattade vad som hänt. :D
 
Du är alltid så himla snäll. :heart Fina människa.
Jag vet att jag mest är övertrött, det här är tredje veckan utan ledig dag och varje motgång känns som apokalypsen. En bränd sparris eller slokande chiliplanta och livet är slut, typ. 😅
Imorgon jobbar jag bara några timmar. Det blir bättre.
Den känslan är inte kul! Ta hand om dig och krama alla djuren 🤗

(Okej kanske inte alla djuren, men de kramvänliga i alla fall :rofl:)
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Jag har hunnit sova några timmar men nu är det dags att gå upp!
Har teamdag med arbetslaget så det blir åtminstone en kort arbetsdag: 8.15-16.

Efter jobbet ska jag och dottern till stallet. Förhoppningsvis fortsätter solen att stråla så som den gör nu ☀️

20230510_063344.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 122
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 840
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp