Vad gör vi? Del CCXII

Man hinner reflektera väldigt mer än vanligt när man har sjukstuga och jag har kommit fram till att jag äntligen vågar stå upp mer och mer för mig själv. Nej jag tillåter inte andra påverka mitt liv hur jag ska leva det, jag hör vad andra anser men vågar alltmer stå för vad jag kan, tycker, anser- håller inte med enbart för en annan ska tro denne bara har rätt- det har jag slutat med. Håller jag inte med gör jag inte, simple as that. Jag kan inte hindra när folk pratar skit eller har roligt åt mig bakom min rygg, jag kan bara🖕åt det precis som jag tröttnat på att bli nedtryckt. Maginfluensan verkar i alla fall över men kommer alltid känna mig 🤢 över hur vissa vägrar visa empati men själva ska ha, som om det är mer synd om somliga vid förluster.

Jag vill bara skrika rakt ut att jag är så jävla less på detta och klar nu

Over and out.

Senast ändrad:
Satte på mig läsglasögonen för att läsa, men tittade av händelse i Björns bur först och plötsligt såg jag mängdvis med små, små svarta skalbaggar som kröp överallt.
Tog av mig glasögonen och såg inget. Men när jag tog på mig dom igen såg jag de små krypen.

Sä det var bara att åka direkt ned till Arken för att köpa mängdvis med spån, Björn har en nästan två meter lång bur.
När jag kom hem igen satte jag igång och tömde hela buren, dammsög ur det sista och torkade av den och he in det nya spånet.

En jäkla tur att jag tog på mig läsglasögonen och tittade i buren, annars hade jag nog missat krypen. Usch, känner mig hemsk mot Björn.

Den här veckan har jag bytt jobb och när ett kapitel tar slut är det lätt att enbart minnas det som var bra. Det var rätt beslut att gå. Jag känner det i hela kroppen. Samtidigt har det varit svårt att släppa taget om allt som vi arbetat så hårt med det senaste året. Alla sena kvällar. Alla motgångar. Alla band som knöts internt. Så damp det ner ett tjänstgöringsbetyg idag. En hel A4 som avslutas med: "Midsommarblomster har med stort engagemang och effektivitet utfört samtliga förekommande arbetsuppgifter på ett utmärkt sätt. Hon besitter en stor arbetsförmåga och arbetar med skicklighet, noggrannhet och gott omdöme."

Det knep lite i bröstkorgen. Tack för de här fem åren. Nu ska jag jobba med roligheter några år och ha mer tid och energi över till min familj.

Tar en kaffepaus med lite nostalgimusik (Veronica Maggio anno 2011, jösses) och funderade just på varför arbetsdagen känns så lång. Sen kom jag på att jag faktiskt började 1,5 timme tidigt för att vara med på ett frukostseminarium, så det är kanske inte så konstigt trots allt. Det borde betyda att jag med gott samvete kan stänga igen jobbdatorn om sisådär en halvtimme :sneaky: Har en sjujäkla fredagskänsla och känner mig lite sådär allmänt taggad på livet, mycket tack vare att jag gick förbi en syrénbuske i full blom på lunchen och hittade årets första icke-importerade jordgubbar i affären 😍 Jag blev så till mig att jag plockade med mig en flaska bubbel på väg ut ur affären (fast jag betalade för den alltså :D), den ser jag fram emot att öppna om ett par timmar!

Bifogade filer

• 20250425_120827.webp
    20250425_120827.webp
    150,7 KB · Visningar: 8
Tar en kaffepaus med lite nostalgimusik (Veronica Maggio anno 2011, jösses) och funderade just på varför arbetsdagen känns så lång. Sen kom jag på att jag faktiskt började 1,5 timme tidigt för att vara med på ett frukostseminarium, så det är kanske inte så konstigt trots allt. Det borde betyda att jag med gott samvete kan stänga igen jobbdatorn om sisådär en halvtimme :sneaky: Har en sjujäkla fredagskänsla och känner mig lite sådär allmänt taggad på livet, mycket tack vare att jag gick förbi en syrénbuske i full blom på lunchen och hittade årets första icke-importerade jordgubbar i affären 😍 Jag blev så till mig att jag plockade med mig en flaska bubbel på väg ut ur affären (fast jag betalade för den alltså :D), den ser jag fram emot att öppna om ett par timmar!
Åh syrener 😍

Årets första gräsklippning fixad av sambon (åkgräsklippare gör ju det hela enormt mycket roligare 😁) ; grannarna har ju precis klippt så är ju nice om det ser snyggt ut samtidigt på båda sidorna om huset 😁😍.

Fått tid för 24 timmars ekg i juni. Känns långt att vänta. Men skönt på ett sätt att ha en tidpunkt att förhålla sig till.
Jag förstår verkligen att väntan är olidlig. Men försök att tänka att det dröjer för att de inte tror att det är så allvarligt.
När det är allvarligt (eller att man tror att det är allvarligt) går det fort.

Man kan alltid ringa och meddela att man kan ta återbud med kort varsel (om du kan det). Det är alltid skönt att ha några att kunna ringa in vid återbud!

Ta hand om dig 🤗

Jag förstår verkligen att väntan är olidlig. Men försök att tänka att det dröjer för att de inte tror att det är så allvarligt.
När det är allvarligt (eller att man tror att det är allvarligt) går det fort.

Man kan alltid ringa och meddela att man kan ta återbud med kort varsel (om du kan det). Det är alltid skönt att ha några att kunna ringa in vid återbud!

Ta hand om dig 🤗

Tack för tips. Jag har dock en del andra tider i vården innan dess då flera spår utreds parallellt efter jag tappade synen tillfälligt. Tror jag är extra orolig för min pappa hade hjärtproblem som inte var symtomgivande först och hittades som bifynd eller hur man ska uttrycka det. Det bidrog till att han gick bort när han var 68 år. Men försöker tänka om det är något så går forskningen framåt hela tiden och bättre mediciner kanske finns nu med . Det behöver ju inte ens vara något fel.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 501
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 778
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 642
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 818
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka