Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blev det minsann plötsligt sommarvärme och det var verkligen inte tokigt med en härligt mysig ridtur I skritt och trav med ett par stallkompisar och deras unghäst i den fina majkvällen 😍.
Efter skötsel, ridning och dusch var det ju dags att mysa ner I soffan och se första semifinalen av ESC; sambon såg bidragen och jag hela programmet. Flera bra låtar men allra bäst var ändå Loreen, jäklar vad hon gjorde det bra ikväll 😍.
Ungkatten myste I husses famn och så fick vi plocka första fästingen på honom någonsin tror jag. Verkar som de jävla äckliga asen 😡 (de får gärna dö ut!!) har ökat i antal då vi tagit flera stycken på honkatten redan och det tillhör inte vanligheterna. Sovtajm!
Oskar hann vara här exakt ett dygn innan jag plockade första. Blä. Nu har han fått Bravecto.
 
På jobbet med kaffet i högsta hugg. Fått surt mail från lärare angående vissa saker som kommer stå stilla efter att jag slutar på fredag. Well, sorry men det är rektorsbeslut att spara pengar och inte tillsätta min tjänst förrän efter sommaren. På fredag stänger jag äntligen dörren till det här hiet! :banana:
 
Jobbar, kom in tidigt i dag då jag ändå inte kunnat sova sedan klockan 2. Försöker hinna med osv.
Videomöte med psykolog på lunchen i dag, som jag hoppas blir bra. Ska låsa in mig nere i arkivet. Är jättejättenervös och vill kräkas. :bag:
Sedan direkt efter lunch promenadmöte med huvudskyddsombud om lite saker, nervös för det med.
Sen ska jag väl försöka äta något vid något tillfälle under dagen :p
 
Igår kom kattnätet upp på balkongen. Lilla rädda gömde sig under sängen som vanligt. Efter att vännerna gått och hon vågat sig fram från sitt gömställe så öppnade jag balkongdörren. Hon backade morrande och storögd tillbaka in under sängen igen. :rofl: :heart Mitt rädda lilla hjärta!

Vi ser om idag kommer med mer mod. Hoppas! Men det blir när det blivit lite varmare. Nu sänghäng, snart ska vi dela en morgonsmoothie som traditionen bjuder. Knaskatt. :heart
 
Sitter själv i matsalen. Alla kollegor är ute på annat verkar det som. Tråkigt. Men men, frukosten är uppäten så jag får väl traska tillbaka till kontoret.
 
Blä har hjärnsläpp.

Bränsle till vanlig gräsklippare är det aspens eller fungerar det med vanlig bensin från tankstation? :confused:

Ta Aspen, det är bättre för motorn. Men måste du ta från macken så ta 98, det är rena döden med mängden etanol i 95.

Edit: Men se till att de är fyrtakt! :D

Edit 2: Min fina och dyra Husqvarna gräsklippare går bara på Aspen trots att garantitiden gått ut... den fungerar jättebra så jag vill vara rädd om den. Hade jag hällt i vanlig bensin under garantitiden hade den inte gällt.
 
Funkar med vanlig bensin. Tankade själv två dunkar med bensin till gräsklipparen och fyrhjulingen igår :)

Funkar gör det ju som sagt... men det är inte bra för dem. Speciellt äldre maskiner mår inte bra av dagens 95, jag fick lov att byta flera slangar på min gamla MTD för några år sedan.

Edit: Särbon har slutat köpa 95 till skotrarna, de får 98 numera.
 
Ta Aspen, det är bättre för motorn. Men måste du ta från macken så ta 98, det är rena döden med mängden etanol i 95.

Edit: Men se till att de är fyrtakt! :D

Edit 2: Min fina och dyra Husqvarna gräsklippare går bara på Aspen trots att garantitiden gått ut... den fungerar jättebra så jag vill vara rädd om den. Hade jag hällt i vanlig bensin under garantitiden hade den inte gällt.
Undrar var man kan tanka 98.... hos grannen är det etanol 95 eller diesel...
 
Undrar var man kan tanka 98.... hos grannen är det etanol 95 eller diesel...

Lättast är ju att kolla online på de olika kedjorna. Men ja, det är svårt att få tag på 98. Min byamack har bara 95 så jag tankar när jag är i Falun. Husqvarna-butiken i Falun har Aspen på pump så jag tankar två- och fyrtakt där, det blir mycket billigare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 122
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 840
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp