Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tar igen mig efter morgon-surf (sån surfing man gör i havet alltså :D) och hänger på terrassen med frukost och torsdagens världscupshoppning på laptopen. Himla mysigt! Idag är det faktiskt lite molnigt här, för första gången på de tre veckor vi varit här nu. Ganska skönt faktiskt, eftersom att det gör att värmen känns mindre intensiv.
 

Bifogade filer

  • 20230408_082241.jpg
    20230408_082241.jpg
    299,6 KB · Visningar: 35
Idag visar Skåne sig från sin bästa sida, +20 i solen och den vräker ner :love:
Varit på tippen, grillat korv, klättrat på taket ,och nej det vet inte min ortopedläkare, tagit fram o monterat en del av trädgårdsmöblerna, städat släpet så jag kan lasta om för hemresa som troligen blir på tisdag, äntligen både pizza o sommardäck, sen lasta släpet igen o rulla tillbaka ner hit igen o så samma vända om några veckor igen.
 
Härlig eftermiddag även om spelet inte var imponerande :nailbiting:
Satt ute på kollegans trädäck och grillade korv. Sen kollade vi på fotboll i hans biosalong. Snacks och dryck ingår i biosalongen :love:
Glass i halvtid :d

Har precis kommit hem. Struntade i bussen sista biten hem utan tog en promenad. Riktigt behagligt!

Kollegans grannes katt gjorde oss sällskap på trädäcket :)

20230408_142526.jpg
 
Solsken hela dagen. Hållit mig inne eftersom jag inte orkat göa nåt ute mer än nån liten stund.
Har inte eldat sen igår kväll men det är 22 grader inne nu eftersom solen har lyst på väggen och genom fönstren.

Resonerar med mig själv om jag ska tända i pannan inför natten eller inte. Det sjunker till nollgradigt ute nån timme vid midnatt bara.
 
Har varit ute i solen och sprungit. Bestämde att jag inte fick springa hem förrän jag sett fjäril och tussilago. Blev en timme och en kvart.
Världens mest vimsiga löprunda då jag hittade tussilago överallt och sprang runt som en yr höna för jag var tvungen att fota ALLA. Plus att jag jagade runt två fjärilar för dem skulle jag så klart också ha bild på :angel:

Öppnat ett påskägg jag fick av en kompis som innehöll världens sötaste lilla handvirkade kanin, ett påskrishänge och några godisar :heart

Somnat på soffan på balkongen som drog till med 33 grader i dag. Vaknade extremt groggy och varm :D (yes, jag drack massor efter det)


Mysig dag. Nu blir det spel och godis :up:
 
Lyckades till sist ta mig till stallet. Blev tom ett dressyrpass på seg häst. Det finns inte mycket ork för jobb för henne just nu.

Ponnyn har gått ned hiskeliga 2,5 cm i omfång på en vecka, så hon får nog inte många tussar hö vid fodring tyvärr.

Som grädde på moset berättade en person att åringen varit sååå gosig dagen innan. Fast jag sagt ifrån flera gånger att de inte ska hålla på med henne. Blir bara uppgiven och less nu. :(
 
Blir knäpp. Fick häromdagen frågan om jag vill komma och äta middag på söndag. Jag tackade ja. Eftersom det var frågan om middag så har jag nu planerat annat för dagen fram till ungefärlig middagstid. Nu fick jag veta att personen tydligen tänkt sig lunch och inte middag :grin: Skippar nog att äta med andra. Det är ändå bara bökigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 024
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 198
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 047
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp