Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyckades till sist ta mig till stallet. Blev tom ett dressyrpass på seg häst. Det finns inte mycket ork för jobb för henne just nu.

Ponnyn har gått ned hiskeliga 2,5 cm i omfång på en vecka, så hon får nog inte många tussar hö vid fodring tyvärr.

Som grädde på moset berättade en person att åringen varit sååå gosig dagen innan. Fast jag sagt ifrån flera gånger att de inte ska hålla på med henne. Blir bara uppgiven och less nu. :(
sa du till personen?
 
Det blev ett omfall. Jag hade precis tagit av mig mina vanliga kläder och börjat ta på pyjamas. Då ringer vakthavande och frågar om jag kan ta en sjukhusresa för ett annat häktes räkning.
Sagt och gjort. Nu sitter jag således på ett sjukhus och väntar. Vet inte om jag hoppas att det blir inläggning eller ej :p
 
Organiserade medicinlådan här ikväll, så jag vet vad och hur mycket som finns hemma av alla diverse medikamenter.
Sen skämde jag bort kalufsen med en bondande inpackning.
Kvällsduschade och avslutade det hela med ompyssling av fejset, som faktiskt är så gott som helt normalhudat igen, både till färg och ytskikt :up:

Nu hägrar sängen 🥱
 
jojo-dag med väldigt glad---> tydligen arg--->ledsen för vad argheten ledde till och sedan mer normal igen :p Nu otroligt trött efter en middag med andra så borde vara dags att sätta på en sov-serie. Tror mig orkat kolla ikapp 1-2 sidor i tråden som vanligt innan jag skriver för att gilla allt:D
 
Efter lite pyssel hemma och sambon och jag turades om att fylla på med ved inne och njuta av solskenet med katterna ute 🥰 for jag till stallet och njöt av det underbara vädret med bästa hästen 🥰. Första borstningen ute för i vår 😍 och så blev det en påskaftonsritt barbacka i skritt, underbart mysigt 😍.
Sen hem och dekorerade pannacottatårtan för att åka till mamma för mer påskfirande och gosa med katten 🥰.
 
Testade lite nya recept till påskmiddagen; gräslökspannacotta till förrätt och så bara var jag ju tvungen att testa pannacottatårta med mangospegel med marsinpanägg och det kan vara den godaste påskdessert jag bakat och ätit, såååå himla gott!! 😍😋. Säkert lika gott om sommaren med tex jordgubbar istället 😍.
Fasters älskade gullunge blev såklart glad när han hittade påskägget jag gömt åt charmtrollet 🥰. En mysig påskaftonskväll hos mamma ❤.
 
Blev många påskägg idag 😄. Pållan fick ett med morötter 🥰 och i boxen låg ett påskägg till mig 🥰.
Godis och lite annat smått till brorsonen, mamma och hennes särbo och brorsan och hans sambo 😊.Gissa om det kändes ovant att köpa ett par nappar till minstingen som väntas ut inom väldigt kort 😍.
Sambon och jag fick påskägg med godis och en söt hare samt fin blomma och kruka 😍. Hemma igen hamnade vi i soffan och såg Sjölyckan, nu verkligen sovtajm! 😴
 
Hemma från en mycket trevlig middag med syster och hennes man. Hon bjöd på jättegott litet påskbord, potatissallad, varmrökt lax, sill, ägg med rom. Problemet är jag köpte lite lax och sill som jag tänkte äta i morgon och sedan resterna på måndag. Det blir mycket påskbord. :idea: Nåja, lax, sill och potatis kan man alltid äta. Varför äter man inte sill mer ofta?
 
Jag har haft en härlig påskafton!
Först åkte vi till stugan och tittade till den så att inget hänt under vintern. Det hade det inte :up:
Så vi satt nere vid sjön och fikade medhavd matsäck medans vovvarna sprang på sjön och tyckte att gården blivit jättestor :D

Nu ligger jag i sängen efter att ha tittat på "familjefilm". En totalt våldsglorifierande actionfilm utan annat innehåll än hämnd... O_o
Nåja, nästa vecka är det MIN tur att välja film :sneaky::p
 
Jag har strejk idag. Ville inte upp i morse och nu sitter jag på balkongen och vill inte till stallet. :(

En del av mig funderar ärligt talat på att sälja ponnyn och åringen. Inte för ekonomins skull, det löser sig, men för att det känns som att jag inte hinner/orkar tillräckligt.

Förstår att det kanske är extra mycket i samband med flytten och allt, men jag tycker inte det låter som en helt tokig idé om man bara ska gå på hur det verkar när du skriver här. :heart

Kvalitet framför kvantitet och allt det där! (Alltså, menar såklart inte att hästarna är av låg kvalitet, utan mer att tiden lagd på häst ska vara kvalitativ!) Bättre att orka ha roligt och njuta av en häst än att stressa för att hinna med tre!
 
Förstår att det kanske är extra mycket i samband med flytten och allt, men jag tycker inte det låter som en helt tokig idé om man bara ska gå på hur det verkar när du skriver här. :heart

Kvalitet framför kvantitet och allt det där! (Alltså, menar såklart inte att hästarna är av låg kvalitet, utan mer att tiden lagd på häst ska vara kvalitativ!) Bättre att orka ha roligt och njuta av en häst än att stressa för att hinna med tre!

Ja, du har helt rätt i det resonemanget. Jobbigt bara när hjärtat säger nåt helt annat än förnuftet.
 
<snip>
Som grädde på moset berättade en person att åringen varit sååå gosig dagen innan. Fast jag sagt ifrån flera gånger att de inte ska hålla på med henne. Blir bara uppgiven och less nu. :(

Min Paso ar ganska stissig och stressar latt upp sig. Han gillar inte manniskor sarskilt mycket, han behover, KRAVER, mycket talamod sa han kanner sig trygg. Langsammar rorelser och allt det tills han kanner en mycket val.

Way back nar han var mycket yngre och kom ihag sina dagar som avels hingst flyttade jag honom till en kompis stall. Kompisens dotter (12-13 ar) stormgillade honom och ville rida. Jag forklarade att jag inte ville det for att han kunde bli "besvarlig". Nasta dag var kompisen sur pa mig for att han hade kastat av dottern.:cautious:🙄

Jag konfronterade kompisen ... som just da kom ihag att jag sagt att INGEN fick rida honom, och fragade om Molly satt upp barbacka eller med sadel? Och jo, de hade lagt pa sadeln ocksa.:banghead:
Han blev inte langvarig dar.
Den gossen ar an i dag som 30-aring lika opinionated.🥰
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 024
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 198
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 047
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp