Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyss tillbaka i sängen igen efter en flygande start på morgonen när min höleverans dundrade förbi mitt sovrumsfönster.

Kastade mig ur sängen, slet på mig lite kläder, rusade till bilen och körde efter. Parkerade och sprang nerför backen till hagen med mobilen i byxorna. Märks jag tappat några kilon för jag kände när jag sprang att byxorna började hasa ner men de nöjde sig med att stanna på ena höften. Värre chock än en morgonrock annars!

Han är helt otrolig på att köra traktor, vänder på ett frimärke trots att det är ett stort as med dubbla klippbord och hiss upp till hytten. Jag hann bara öppna en bal, klä av den plasten, öppna hagen och foderbordet så var han redan klar med att lasta av allt, kopplade vagnen, gav mig kvittot och iväg på kanske 10 minuter?

Hundarna fick stanna hemma på tomten så medan de torkar om tassarna la jag mig en liten stund innan jag fixar fika och åker för att lämna tillbaka lite kläder och hämtar ut ett paket med en sommarklänning från Indiska. Skickade naturligtvis till fel Indiska så jag måste köra till Täby istället för Uppsala. :meh:
 
Har fortfarande inte slagit på tv:n. Brukar alltid kolla morgonprogram men nu kände jag att jag behövde ha det lite tystare. Känns faktiskt skönt men är lite rastlös, är ju van att ha tv:n på typ alltid. 📺
I stället löste jag ett korsord och läser på nätet.
Funderar på att plantera om nån blomma.
 
Jag har strejk idag. Ville inte upp i morse och nu sitter jag på balkongen och vill inte till stallet. :(

En del av mig funderar ärligt talat på att sälja ponnyn och åringen. Inte för ekonomins skull, det löser sig, men för att det känns som att jag inte hinner/orkar tillräckligt.
 
God morgon - eller något. Sovit som en kratta men lyckas kravla mig upp. Otroligt fint väder men ännu har jag inte kommit vidare än till datorn. Upptäckte att jag tappat choklad nedanför min datastol, på oslipat trägolv, så måste försöka blaska bort det. Gah, varför slipade jag inte golvet till datarummet frågar jag mig för tusende gången.
 
Blev visst en trädgårdsfixardag. Dottern har jobbat med sekatören och jag har krattat. Maken och sonen drog igång röjsågen och tog ner ett buskage som vi har pratat länge om att det ska bort. Så nu ska vi köra iväg allt till majbrasan. :)
 
Hur kan ett långärmat -oftast ganska tjockt- plagg, som täcker från hals till iaf knän ens gå under begreppet "knappt påklädd"?

Är klänning/kjol & blus också = knappt påklädd?

Personligen tar jag för givet att de flesta inte tassar omkring i oknutna, rumpkorta, halvt genomskinliga små nummer när de pratar om den morgonrock de hasar omkring i hemma till vardags...
Det är väl helt enkelt av samma anledning som folk oftast inte går runt i morgonrock på stan, eller dyker upp i morgonrock på middagar hos vänner, eller har morgonrock på jobbet.

Socialt anses det ju fortfarande inte vara lika fullt eller officiellt påklätt som andra former av klädsel, även om det tekniskt sett kan täcka en större del av kroppen än en klänning eller kjol och blus, eller t shirt och shorts. Men den här synen på kläder där täckningsgrad går före sociala koder kanske förklarar människorna jag såg gå runt i pyjamas på stan för ett tag sedan.
 
Det är väl helt enkelt av samma anledning som folk oftast inte går runt i morgonrock på stan, eller dyker upp i morgonrock på middagar hos vänner, eller har morgonrock på jobbet.

Socialt anses det ju fortfarande inte vara lika fullt eller officiellt påklätt som andra former av klädsel, även om det tekniskt sett kan täcka en större del av kroppen än en klänning eller kjol och blus, eller t shirt och shorts. Men den här synen på kläder där täckningsgrad går före sociala koder kanske förklarar människorna jag såg gå runt i pyjamas på stan för ett tag sedan.
Men i sitt eget hem....
 
Men i sitt eget hem....
Det är kanske en gråzon, det finns ju de som jobbar med att leverera produkter och mat till folks hem som beskrivit det som olustigt när folk öppnat "halvklädda" men går du runt i ditt eget hem utan att interagera med omvärlden är det nog absolut ingen som bryr sig om hur du är klädd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 024
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 198
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 047
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp