Härlig långfredag: skrittade ut en kortare sväng med pållan och efter stallet gjorde vi oss iordning för trevligt påskfirande med sambons familj . Avslutar kvällen med Masked Singer Sverige och en grogg även ikväll .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja jag har en morgonrock som är i fleece ner under knävecken... sommarklänning har jag aldrig haft. Tycker jag skyller mig tillräckligt...Morgonrock... min är hellång och i tjocktmaterial. jag är garanterat minst lika påklädd i den som i nåt annat. En sommarklänning exponerar mer
Nej, men ser du att det är barn som du inte känner utklädda till påskkärringar så kanske du bör överväga om du är lämpligt klädd för tillfället.
Som barn hade jag blivit rätt förskräckt av det, men jag kanske var känslig.
Fel fel fel. Du behöver en fjording. Alla behöver en fjording i sitt liv. Minst en.Jag har insett att jag villhöver en fjording
Jag har insett att jag villhöver en fjording
Fast att öppna i morgonrock när det kommer okända barn tycker jag känns sådär.
Ja, det är ju det vanliga, det man måste göra för att få hem mat/ingredienser. Men det jag syftar på är mer en upplevelse än egentligen att handla mat. Tänk mer som meditation kanske? Eller strosa i en skog och njuta av solen som silar mellan löven?
Njutning kräver ju att man har tid, så fort det blir bråttom eller ett måste tappar man njutningen.
Så det är inget jag gör ofta, men jag önskar att jag kunde göra det oftare.
Fast det är för mig skillnad på att någon öppnar en dörr till ett hus knappt påklädd inför okända barn, jämfört med stranden där det är normalt att vara lättklädd.Man är ju rejält påbyltad i en morgonrock och om barn reagerar med nån typ av förskräckelse på den graden av täckning kan jag inte ens föreställa mig den absoluta fasan för små barnaögon när de är på badhus/stranden/ utomhus öht sommartid..
Det är ofta lätt att se att någon är hemma om de bor i villa, tex bil parkerad utanför i kombination med lampor tända och att man genom något fönster kan ana att en tv-apparat är igång. Eller så ser man en människa i något rum, kanske upptagen med något som låter (dammsugare, har på sig hörlurar eller så) som inte hör om det plingar på dörren.Fast du skrev att de skulle se er ändå även om ni intd öppnade.
Plingar man på hos mig vid ett tillfälle när jag inte väntar besök, då får man faktiskt vara glad om jag 1: öppnar dörren. 2: öht har något klädesplagg på mig.Fast det är för mig skillnad på att någon öppnar en dörr till ett hus knappt påklädd inför okända barn, jämfört med stranden där det är normalt att vara lättklädd.
Jag är uppvuxen på nudiststränder med mins föräldrar, blev inte förskräckt av ddt som barn.