Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh! En gammal lärare till mig som gjort svamparna. Gillar hennes grejer mycket, men inte sett just svamparna i verkligheten. Det skulle jag velat gjort.Har varit i Kosta och tittat på glas. Det finns så mycket fantastiskt att se där!
Visa bifogad fil 116192
Är kvantum en fin butik?Hemma och sitter på balkongen. Det är fem grader bara, men det struntar jag i. Älskar min balkong.
Handlade på kvantum, hade verkligen tänkt kosta på mig en massa mums, men var så trött på folk efter en massa skrikiga ungar på Pinchos så det blev bara pesto på paprika och några tomater till varma mackor.
Nån gång (…) ska jag ströva omkring i en fin mataffär och bara liksom njuta av att handla godsaker.
Är kvantum en fin butik?
Ja, de var HIMLA fina !Maneterna
Jag skulle blli fattig om jag åkte dit, TUR att det är för långt bort
Ok... jag handlar på maxi. Jag packar i det jag skall ha fortast möjligt. Mvh hatar slösa tid på att göra av med pengar...Nja, den är framförallt stor. Finns massor med olika sorters mat. Men den är finare än tex Willys. Alltså jag vill ha en butik som verkligen inbjuder till att köpa mat. Bäst hittills är nog Torgkassen, där kan jag råka köpa för flera hundra när jag tar mig tiden att gå där.
För er som inte vet min bakgrund så har jag kämpat med självsvält större delen av livet, så det är en kamp varje gång jag ska handla/laga mat/äta. Rent ekonomiskt är det bättre att handla på Willys, men mentalt är andra butiker bättre. Svår balansgång som många saker här i livet.
Man måste inte öppna. Det gjorde inte jag.Vi hade påskkärringar som ringde på dörren. Jag öppnade dörren i morgonrock och hela jag på ända med orden vi är sjuka och inget godis hemma. De vände när jag öppnade.... de kanske tyckte du lät tjurigt. Ja då får de tycka det. Vi är sjuka....
Ok. Brukar öppna om det ringer på dörren.. de hade ändå sett oss.. så är det i hus..Man måste inte öppna. Det gjorde inte jag.
Man måste inte öppna ändå, även om det syns att man är hemma. Om man inte vill.Ok. Brukar öppna om det ringer på dörren.. de hade ändå sett oss.. så är det i hus..
Ok... anser nog det hör till vett och etikett men då är jag uppfostrad...Man måste inte öppna ändå, även om det syns att man är hemma. Om man inte vill.
Fast att öppna i morgonrock när det kommer okända barn tycker jag känns sådär.Ok... anser nog det hör till vett och etikett men då är jag uppfostrad...
Ok... jag handlar på maxi. Jag packar i det jag skall ha fortast möjligt. Mvh hatar slösa tid på att göra av med pengar...
Ok... sån är du inte jag...Fast att öppna i morgonrock när det kommer okända barn tycker jag känns sådär.
Då tar jag heldre skogen i regn än affären..Ja, det är ju det vanliga, det man måste göra för att få hem mat/ingredienser. Men det jag syftar på är mer en upplevelse än egentligen att handla mat. Tänk mer som meditation kanske? Eller strosa i en skog och njuta av solen som silar mellan löven?
Njutning kräver ju att man har tid, så fort det blir bråttom eller ett måste tappar man njutningen.
Så det är inget jag gör ofta, men jag önskar att jag kunde göra det oftare.