Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Satt och skulle äta en knäckemacka i vardagsrummet och gick iväg hämta något att dricka i köket. Sa åt hunden som tiggde att han inte fick ta min macka och gick iväg, hunden kom efter ut i köket. Kommer in igen och ska ta upp mackan, någon har tagit en tugga rakt från sidan.
Tittar på sambon som har världens sämsta pokerfejs och som försöker skylla på hunden. Igen. 🙄😂
 
Satt och skulle äta en knäckemacka i vardagsrummet och gick iväg hämta något att dricka i köket. Sa åt hunden som tiggde att han inte fick ta min macka och gick iväg, hunden kom efter ut i köket. Kommer in igen och ska ta upp mackan, någon har tagit en tugga rakt från sidan.
Tittar på sambon som har världens sämsta pokerfejs och som försöker skylla på hunden. Igen. 🙄😂
Ta en tugga från sambon!
 
Alltså. Är jag dum i huvudet, senil eller bara väldigt gammal?

Det går en obegriplig och irriterande reklam på 4:an med J Unge. Om moms etc och avslutas med att Unge står och slänger med en dammsugarslang.
Reklamen är tydligen för ett bokföringshjälpmedel (firma, app eller nåt)
Jag fattar inte. Fattade inte deras förra reklamkampanj heller.

Så på en skala - hur gammal/senil/dum i huvudet är jag?
 
Ja, det är ju det vanliga, det man måste göra för att få hem mat/ingredienser. Men det jag syftar på är mer en upplevelse än egentligen att handla mat. Tänk mer som meditation kanske? Eller strosa i en skog och njuta av solen som silar mellan löven?

Njutning kräver ju att man har tid, så fort det blir bråttom eller ett måste tappar man njutningen.

Så det är inget jag gör ofta, men jag önskar att jag kunde göra det oftare.
Här är det också sån skillnad. Maxi har en fin chark, Willys har inget sånt. Just charken kan jag förbi sakta och se alla sallader de gjort, potatisgratänger osv. Ser alltid så gott ut tycker jag. Och vackert i flera färger.
 
Alltså. Är jag dum i huvudet, senil eller bara väldigt gammal?

Det går en obegriplig och irriterande reklam på 4:an med J Unge. Om moms etc och avslutas med att Unge står och slänger med en dammsugarslang.
Reklamen är tydligen för ett bokföringshjälpmedel (firma, app eller nåt)
Jag fattar inte. Fattade inte deras förra reklamkampanj heller.

Så på en skala - hur gammal/senil/dum i huvudet är jag?
Inget dera av dem!
Fråga är vad är det med de som gör reklamen
 
Funderar ett varv till... Men måste jag gå runt i kläder hela dagen? På kvällen det ringer på dörren jag öppnar måste jag byta om om jag har duschat tex?
Nej, men ser du att det är barn som du inte känner utklädda till påskkärringar så kanske du bör överväga om du är lämpligt klädd för tillfället.
Som barn hade jag blivit rätt förskräckt av det, men jag kanske var känslig.
 
Nej, men ser du att det är barn som du inte känner utklädda till påskkärringar så kanske du bör överväga om du är lämpligt klädd för tillfället.
Som barn hade jag blivit rätt förskräckt av det, men jag kanske var känslig.
Ser? Inget fönster i hallen... ok. Jag hoppas att jag inte hade reagerat... normalt ser vi inte vilka som kommer.. står inte och tittar direkt på sånt. Dessutom anser att jag har kläder nog att kunna öppna dörren i morgonrock.. man skyller vell lämpliga områden..
 
Fast du skrev att de skulle se er ändå även om ni intd öppnade.
Inte mig.. de såg förmodligen att vi var hemma. Det betyder inte att jag ser dem. Men skall tänka på att klä på mig byxor och tröja när jag är vaken hemma i fortsättningen... förlåt trodde att man fick gå i morgonrock i sitt eget hem. Får jag gå i det till postlådan? Förrådet?
 
Inte mig.. de såg förmodligen att vi var hemma. Det betyder inte att jag ser dem. Men skall tänka på att klä på mig byxor och tröja när jag är vaken hemma i fortsättningen... förlåt trodde att man fick gå i morgonrock i sitt eget hem. Får jag gå i det till postlådan? Förrådet?
Du tolkar in vad du vill nu. Lägger ned här.
 
Ser? Inget fönster i hallen... ok. Jag hoppas att jag inte hade reagerat... normalt ser vi inte vilka som kommer.. står inte och tittar direkt på sånt. Dessutom anser att jag har kläder nog att kunna öppna dörren i morgonrock.. man skyller vell lämpliga områden..
Morgonrock... min är hellång och i tjocktmaterial. jag är garanterat minst lika påklädd i den som i nåt annat. En sommarklänning exponerar mer
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 024
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 198
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 047
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp