Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är kvantum en fin butik?

Det är ICAs premiumkoncept, delvis baserat på omsättning (det finns regler internt för vilken nivå butiken får ha, där ingår som sagt omsättning men även läge och andra ICA-butiker i omgivningen). En Kvantum har alltid en manuell chark och ett större utbud av premiummärken och -varor.

Samtidigt finns det Maxi-butiker med en riktigt imponerande manuell charkdisk så gränsen är lite flytande (även om Maxi sällan har premiummärken utöver den manuella charken).

Supermarket och Nära är enklare koncept och i allmänhet har Supermarket inte en manuell chark (min Supermarket har halvmanuell chark, de skivar vissa saker själva men det är inte så att du kan stå och beställa exakt vad du vill ha).
 
Jag ser inte vem som knackar på. Dvs jag har öppnat för paketleverans iförd badlakan :rofl:
Som den gången någon bankade på dörren i stugan mitt i natten. Det finns inga grannar, jag var ensam och sov naken. Så jag virade en filt runt kroppen, såg att det stod en lastbil på gården och öppnade dörren. 🤪 Han undrade dock om jag saknade en häst, vilket jag gjorde, så det var ingen våldtäktsmördare. 😎
 
Fast det är för mig skillnad på att någon öppnar en dörr till ett hus knappt påklädd inför okända barn, jämfört med stranden där det är normalt att vara lättklädd.

Jag är uppvuxen på nudiststränder med mins föräldrar, blev inte förskräckt av ddt som barn.
Knappt påklädd? Men får sluta bo i morgonrock helt enkelt...
 
någon öppnar en dörr till ett hus knappt påklädd inför okända barn

Hur kan ett långärmat -oftast ganska tjockt- plagg, som täcker från hals till iaf knän ens gå under begreppet "knappt påklädd"?

Är klänning/kjol & blus också = knappt påklädd?

Personligen tar jag för givet att de flesta inte tassar omkring i oknutna, rumpkorta, halvt genomskinliga små nummer när de pratar om den morgonrock de hasar omkring i hemma till vardags...
 
Hur kan ett långärmat -oftast ganska tjockt- plagg, som täcker från hals till iaf knän ens gå under begreppet "knappt påklädd"?

Är klänning/kjol & blus också = knappt påklädd?

Personligen tar jag för givet att de flesta inte tassar omkring i oknutna, rumpkorta, halvt genomskinliga små nummer när de pratar om den morgonrock de hasar omkring i hemma till vardags...
Vi har helt enkelt olika tankar om detta. Släpper det nu.
 
Kokar ägg.

A0B6C378-2C0D-47CE-B569-63D532C4FCA2.jpeg
 
Får mig att tänka på när jag var på ett skadedjursjobb. Hade ringt och sagt att jag var på väg.
Mannen öppnar iklädd ett par illgröna Speedos. Enbart Speedos. Och det här var i november.
Det var ganska obehagligt att gå in till honom då.
Låter som min granngubbe på 80+, han gillar verkligen speedos året runt. Lagom skoj när han kommer över och vill gnälla om något. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 024
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 198
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 047
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp