Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ska jag vara överdrivet dramatisk.
Ligger på golvet för att mitt knä för så ont.
Ingen fara igentligen har en kudde. Ska dra mig till sängen så fort som jag kan komma upp. Det är bara en meter

Lyssnat klart på Harry Potter (för kanske tredje, fjärde gången?). Undrar vad jag ska lyssna på nu… Tycker om att lyssna på engelska. Är inget större fan av ”Sagan om ringen” men har aldrig läst böckerna, ska jag ge dem en chans?
Har börjat läsa dom nu och dom är så mysiga. 😍 Men jag är ett stort fan av filmerna.

Behåll regnet uppåt för jag har ett halvt gästhustak naket in på bara skinnet.

Har varit i byn o käkat o glott på folk , det var avslappnande efter en dag med klättrande upp o ned på stege o ihopsamlande av pannor, hela jag var full av mossdamm (betongpannor som var under granar i typ 50 år)

Kollar en dokumentär på Nat Geo som handlar om UFO-observationer.
Ska krypa i säng och försöka varva ner hjärnan. Är trött.

Men de är ganska fruktansvärda ur genusperspektiv.

@cambodia

Edit: Tyvärr är alla hans böcker det.
Ja och nej skulle jag säga, visst det är gamla könsroller men samtidigt är det en grupp män som uppfostrar ett tvillingpar, kvinnor som bryter normer och män som inser sin trångsynthet. Men nej de är inte normbrytande men det är å andra sidan inte Harry Potter heller. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 2 3
Svar
43
· Visningar
1 382
Senast: Nixehen
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 476
Senast: qitis
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 656
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka