Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick bli ett svettigt dressyrpass på ridbanan; både jag och pållan var lite sega i värmen men eftersom det åskade från två håll ville jag inte ge mig ut ☺️. Var inte bara åskan som smällde- vi ryckte till ordentligt när en salut sköts plötsligt 😅. Efter stallet var det riktigt gott med tacos till middag 😊.
 
Imorgon ska vi ut på dagsvandring. Jag sov en stund i eftermiddags, så nu är jag inte direkt jättetrött. Lyckat :cautious: Ligger i alla fall i sängen och har packat allt för imorgon, förutom en picknickfilt kom jag på nu (den behövs på stranden där vi ska stanna till efter vandringen :D ). Ser oerhört mycket fram emot att spendera i princip en hel dag utomhus.
 
Äter godis och slötittar på första Harry Potter-filmen med maken. Hur häftigt som helst att kunna peka "titta, där gick vi idag!" :love: Jag hade nog inte insett vilket stort Potter-fan jag är förrän idag :D

Snart ska vi sova väldigt, väldigt gott och njuta av att inga larm ringer imorgon :heart
 
Stort grattis i efterskott @Ninnurur!

whatsapp-image-2019-08-05-at-16-19-41_050819162847-600x600_0.jpeg


ec409f2cf82c179879efb11972ed72a4.jpg


Det blev två tårtor, jag kunde inte välja :D
 
Ja och nej skulle jag säga, visst det är gamla könsroller men samtidigt är det en grupp män som uppfostrar ett tvillingpar, kvinnor som bryter normer och män som inser sin trångsynthet. Men nej de är inte normbrytande men det är å andra sidan inte Harry Potter heller. ;)

Vi ser på dem enormt olika. Kvinnorna framställs nästan alltid som gnällsjuka på ett väldigt stereotypt sätt och cementerar traditionella könsroller (VARFÖR ska Polgara alltid laga mat åt alla?!). Generellt i hans (eller deras ska jag väl säga) böcker är väldigt många av förhållandena mellan protagonisterna på gränsen till pedofila... och när de är nära varandra i ålder (Ce'Nedra och Belgarion) så framställs kvinnan vara "barnlik". Och när en av "hjältarna" (Barak) våldtar sin fru... nej tack.

Edit: Jag personligen har inga problem med att tex läsa om våldtäkt... men då vill jag att den hanteras på ett vettigt sätt. Inte att det är ok när hjälten gör det och att hans offer sedan lär sig älska honom när hon blir gravid med hans barn :yuck:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 758
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp